مهم ترین عامل وحدت مسلمانان از نگاه پژوهشگر اسلامی اهل چاد

یک شنبه 23 اردیبهشت 1397 - 12:8:27
مهم ترین عامل وحدت مسلمانان از نگاه پژوهشگر اسلامی اهل چاد

تهران- الکوثر: پژوهشگر اسلامی اهل چاد گفت دشمنان اسلام همواره برای از بین بردن نماز جمعه برنامه ریزی کرده اند زیرا نماز جمعه عامل وحدت بخش مسلمانان است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ هارون محمد نور در گفتگو با برنامه «امه واحده» شبکه جهانی الکوثر به سخنان شیخ عبدالحمید کشک پژوهشگر و عالم بزرگ مصری درباره برنامه های غرب برای مقابله با اسلام اشاره کرد که گفته است: «شرق شناسان غربی ساز و کارهایی در چارچوب برنامه ضدیت با اسلام تدارک دیدند و مشاهده کردند نماز جمعه از جمله عوامل وحدت بخش بین مسلمانان است زیرا موجب می شود مسلمانان هر هفته دورهم جمع شوند و امام جمعه برای آنان سخنرانی می کند و در خطبه ها آنان را به یاد خدا می اندازد و به ایمان و تقوا توصیه می کند. از این رو برنامه ریزی کردند که چگونه می توانند نماز جمعه را از بین ببرند».

شیخ هارون محمد نور که از علمای بلندپایه اهل سنت در چاد است در ادامه گفت: تنها عاملی که در شرایط کنونی مسلمانان را متحد می کند نماز است و هیچ یک از عبادات مانند نماز، در وحدت بین مسلمانان تاثیر گذار نیست زیرا دیگر عبادت ها مثل حج فقط یک بار در سال برگزار می شود و ماه رمضان هم یک بار در سال است. ولی نماز عاملی است که مسلمانان را هر روز در پنج نوبت کنار هم جمع می کند و تجمع عظیم آنها نیز هر هفته در نماز جمعه تحقق می یابد. از این رو هیچ عبادت دیگری در اسلام مانند نماز موجب وحدت بین امت اسلامی نمی شود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 23 اردیبهشت 1397 - 11:59:34