معاون دادستان کل پاسخ می دهد:

آیا فیلتر شدن تلگرام موقتی است؟

یک شنبه 23 اردیبهشت 1397 - 9:24:4
آیا فیلتر شدن تلگرام موقتی است؟

تهران- الکوثر: معاون قضایی دادستان کل ایران با حضور در جمع خبرنگاران به شایعات در خصوص موقتی بودن فیلترینگ تلگرام در ایران پاسخ داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، عبدالصمد خرم آبادی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره شایعه موقت بودن فیلترینگ تلگرام گفت: به این شایعات که فیلترینگ تلگرام موقت است، توجه نکنید. فیلتر شدن تلگرام دائمی و قطعی است.

خرم آبادی افزود: به حول و قوه الهی کشور ایران در فضای مجازی مستقل خواهد شد و ارتباطات مردم در این فضا هم از نظر سرعت و هم کیفیت و کمیت نسبت به گذشته افزایش خواهد داشت وتلگرام و سایر پایگاه های اینترنتی که قوانین کشور را نادیده گرفته اند هیچ جایی در آینده فضای مجازی کشور نخواهند داشت و ان شاءالله استقلال و حاکمیت ملی در فضای مجازی تثبیت خواهد شد... لذا تلگرام به هیچ وجه رفع فیلتر نخواهد شد.

وی درباره دسترسی به تلگرام از طریق فیلترشکن نیز گفت: دسترسی به تگرام از طریق فیلترشکن ها ناشی از ضعف سامانه های کشور نیست بلکه ناشی از برنامه ها و سیاست های از پیش تعیین شده است و مهاجرت از تلگرام به پیام رسان های داخلی باید آرام انجام شود تا مردم آسیب نبینند.

این مقام قضایی افزود: مبارزه با فیلتر شکن ها به تناسب افزایش قابلیت و ظرفیت پیام رسان های داخلی انجام می شود، مردم استقبال بسیار خوبی از پیام رسان های داخلی داشته اند و مهاجرت مردم موفقیت آمیز ارزیابی شده است.

خرم آبادی گفت: تاکنون حدود 25 میلیون نفر در پیام رسان های داخلی ثبت نام کرده اند و فقط سروش حدود ده و نیم میلیون عضو دارد و میلیونها نفر از آنها هر روز فعالیت دارند که به نوبه خود از مردم شریف کشورمان بابت این مهاجرت مبارک تشکر می کنم.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 23 اردیبهشت 1397 - 9:23:58