اردوغان : ترامپ مرتکب اشتباه شد

پنج شنبه 20 اردیبهشت 1397 - 23:53:28
اردوغان : ترامپ مرتکب اشتباه شد

تهران - الکوثر : رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت ایران برجام را بدون تغییر حفظ خواهد کرد اما آمریکا بازنده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، اردوغان در مصاحبه ای افزود :« دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با خروج از برجام همه اقتصاد دنیا را در آستانه بحران قرارداد. شاید آمریکا از این اقدام سود ببرد ، اما کشورهای دیگراز جمله ترکیه و بخصوص کشورهای فقیراز لحاظ اقتصادی ضربه خواهند خورد. اقدام ترامپ در جهت ترک برجام یک اشتباه جدی اقتصادی محسوب می شود و به بحرانهای جدید دامن خواهد زد.»  
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه درباره انتقال سفارت آمریکا به قدس گفت:« تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس ، اقدامی اشتباه در منطقه است. انتقال سفارت به قدس چه چیزی را حل خواهد کرد. آیا شما می خواهید با این اقدام خود به اسرائیل پیام مثبت ارسال و حکومت اسرائیل را خشنود کنید. اگر هدفتان این است، اسرائیل از موارد دیگر محروم خواهد شد.»  

وی اضافه کرد :« آمریکا دوستان واقعی خود را در منطقه از دست می دهد. آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با مقامات کشورهای مختلف تماس تلفنی گرفت. اما آنها به نفع آمریکا رای ندادند. پس می توان گفت که یک اشتباهی در محاسبات وجود دارد. به نفع آمریکاست که از مقاومت در راستای حفظ این اشتباهات صرف نظر کند. ما به شدت به صلح جهانی نیازمند هستیم. ایران برجام را بدون تغییر حفظ خواهد کرد. اما آمریکا بازنده است. زیرا نشان می دهد که به قراردادی که امضاء کرده ونیز تعهدات خود پایبند نیست. در قراردادهای بین المللی نمی توان هرموقع دلتان خواست قراردادی را امضاء کنید و سپس آنرا نقص کنید. اگر قراردادی امضاه شد، باید صادقانه پایبند آن باشید. دولت ها تغییر پیدا می کند، اما حکومت ها و تعهدات آنها استمرار دارد.»  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 20 اردیبهشت 1397 - 23:52:53