بشار اسد: عربستان و آمریکا از تروریست‌ها حمایت می کنند

پنج شنبه 20 اردیبهشت 1397 - 10:3:37
 بشار اسد: عربستان و آمریکا از تروریست‌ها حمایت می کنند

بغداد- الکوثر: رئیس جمهور سوریه بار دیگر با اشاره به حمایت های عربستان سعودی و آمریکا و برخی کشورهای منطقه از تروریست ها، تاکید کرد که ارتش این کشور با هر متجاوزی به خاک سوریه خواهد جنگید.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  بشار اسد در گفتگو با روزنامه یونانی «کاتمرینی» چاپ آتن تاکید کرد سوریه با تروریست‌ها در حال جنگ است و آنها در واقع ارتش رژیم ترکیه، آمریکا و عربستان هستند.
وی گفت: فرانسه، انگلیس، آمریکا و نیز عربستان، قطر و ترکیه با حمایت از تروریست‌ها مسئول جنگ در سوریه هستند. ادعاهای غرب درباره به‌کارگیری ارتش سوریه از سلاح شیمیایی مضحک و نمایشنامه‌ای بسیار ابتدائی است که پس از شکست تروریست‌ها در سوریه و از دست دادن یکی از مهم ترین برگه‌های خود، فقط برای حمله به ارتش سوریه تدارک دیده شده است.
رئیس جمهور سوریه با بیان اینکه سوریه با تروریست‌هایی می جنگند که در واقع ارتش‌های رژیم‌های ترکیه، آمریکا و عربستان هستند ، گفت: «شما اولا باید با تروریست‌ها بجنگید و ثانیا زمانی که بر بسیاری از مناطق مسلط می شوید، باید با هر متجاوزی و هر ارتشی چه ارتش ترکیه باشد یا ارتش فرانسه یا هر کسی دیگر بجنگید؛ زیرا آن‌ها دشمن هستند و تا زمانی که به‌طور غیر قانونی وارد خاک سوریه شده اند، دشمنان ما تلقی می شوند.»
رئیس جمهور بشار اسد خاطرنشان کرد محورهای سیاست دولت سوریه در زمان جنگ مبتنی بر مبارزه با تروریسم، پاسخ دادن به طرح‌های سیاسی که طرف‌های مختلف داخلی و خارجی ارائه کرده‌اند و نیز پاسخ به اجرای گفتگو با همه طرف ها از جمله با افراد مسلح و رسیدن به آشتی بوده است.


اخبار سوریه را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 20 اردیبهشت 1397 - 10:3:4