برگزاری یازدهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم شبکه الکوثر

چهار شنبه 19 اردیبهشت 1397 - 14:48:21
برگزاری یازدهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم شبکه الکوثر

رمضان - الکوثر : مسابقۀ قرآنی «إِنَّ لِلْمُتَّقِینَ مَفَازًا» بزرگترین و نخستین مسابقات زندۀ تلویزیونی قرآنی جهان اسلام و از ابتکارات شبکۀ جهانی الکوثر است.

به گزارش روابط عمومی شبکه الکوثر ، این مسابقۀ بین‌المللی یازده سال است که در ماه مبارک رمضان و به‌ همت شبکۀ جهانی الکوثر برگزار می‌شود، و شرکت‌کنندگانی از کشورهای مختلف جهان با شرکت در این مسابقه، به صورت زنده و تلفنی آیاتی از قرآن کریم را قرائت می‌کنند.
درخصوص وجه تمایز این دوره، در مقایسه با دوره های قبل می توان به فراهم شدن امکان اجرای تصویری قاریان اشاره کرد. همچنین در این دوره، تغییراتی در گرافیک و فرم اجرای برنامه و داوری ایجاد شده، که قاریان به صورت آنلاین می توانند رتبۀ خود را در میان همۀ شرکت کنندگان مشاهده نمایند.
کمیتۀ داوران این مسابقات، متشکل از داوران بین‌المللی از کشورهای مختلف اسلامی از جمله مصر، سوریه، عراق، لبنان و ایران است که به‌ صورت دوره‌ای تغییر می‌کنند.
گفتنی است که هر شب ۵ نفر از ۵ کشور به رقابت می‌پردازند، و در پایان مرحله نخست این مسابقات، 25 قاری برگزیده به مرحله نیمه نهایی راه پیدا می‌کنند که از میان آنان، پنج قاری به مرحله نهایی (فینال) راه می‌یابند و برای کسب رتبه‌های اول تا پنجم این مسابقات با هم رقابت می‌کنند. مرحله نهایی این مسابقات در شب عید سعید فطر برگزار می‌شود.
این مسابقات هر شب ساعت 23:30 به ‌وقت تهران از شبکۀ جهانی الکوثر پخش می‌شود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


چهار شنبه 19 اردیبهشت 1397 - 14:48:0