در قبال امام زمان (عج) چه وظایفی داریم؟

چهار شنبه 19 اردیبهشت 1397 - 13:43:47
در قبال امام زمان (عج) چه وظایفی داریم؟

مشهد- الکوثر: پژوهشگر علوم اسلامی گفت، مومنان در زمان غیبت نیز در قبال امام زمان (عج) وظایفی دارند که نباید از آن غافل بمانند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دکتر سید سمیر المسکی در گفتگو با برنامه «ثامن الحجج» شبکه ماهواره ای الکوثر که از مشهد مقدس پخش می شود گفت: وظایف انسان مومن را در قبال حضرت صاحب الزمان در چهار مورد به شرح زیر می توان خلاصه کرد:

نخست: شناخت امام زمان (عج) به طوری که هر انسان مومنی باید بداند امام زمان کیست و چگونه باید از او اطاعت کند.

دوم: ثبات قدم داشتن در زمینه انتظار ظهور و اذعان به امامت امام عصر (عج) و صلوات فرستادن بر او، که این کار از ضروریات است به طوری که در احادیث آمده است مومن باید بر ایمان خود به ظهور ثابت قدم باشد و منتظر بماند و از طولانی شدن زمان ظهور ناامید نشود، بلکه باید صبر کند و اطمینان داشته باشد به طوری که ایمانش به صاحب الزمان سست نشود حتی اگر غایب باشد.

سوم: وظیفه منتظران امام زمان (عج) این است که از دشمنان امام برائت بجوید و در این زمینه از نظر اعتقادی هیچ شکی وجود ندارد زیرا ما همانطور که وظیفه داریم دوستدار اهل بیت علیهم السلام باشیم، وظیفه داریم از دشمنان آنان برائت بجوییم و هیچ گونه احساس محبتی به این گونه افراد نداشته باشیم.

چهارم: انسان مومن در زمان غیبت وظیفه دارد که تقوا پیشه کند و از محرمات بپرهیزد تا در شرایطی امام را ملاقات کند که ایشان از او راضی باشد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 19 اردیبهشت 1397 - 13:43:2