محدثان اهل سنت، دروغ وهابیت را در موضوع «توسل» برملا کرده اند!

دو شنبه 17 اردیبهشت 1397 - 14:39:11
محدثان اهل سنت، دروغ وهابیت را در موضوع «توسل» برملا کرده اند!

تهران- الکوثر: نگاهی به احادیث نبوی که محدثان مشهور اهل سنت نقل کرده اند و در درستی آنها شکی نیست، بی اساس بودن ادعای وهابیون را در موضوع شرک بودن «توسل» ثابت می کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ اسد محمد قصیر پژوهشگر ارشد و استاد علوم اسلامی در برنامه «احکام الاسلام» شبکه جهانی الکوثر گفت: ابن تیمیه و پیروان وهابی او، طبق عادتشان واقعیت ها را تحریف و برای پنهان کردن آن تلاش می کنند که نمونه آن را در موضوع «توسل» مشاهده می کنیم.

این استاد تاریخ اسلام افزود: نگاهی به حدیث «ضریر» (شخص نابینا) که در کتابهای بزرگان علم حدیث اهل سنت و جماعت درج شده است و در درستی آن تردیدی وجود ندارد، دروغ وهابیت را در موضوع «توسل» برملا می کند. این حدیث در کتاب های معتبری مانند «صحیح ابن خزیم»، «سنن ابن ماجه»، «صحیح ابن ماجه»، «المعجب الکبیر» طبری و «المستدرک علی الصحیحین» و دیگر منابع معتبر ذکر شده است.

شیخ اسد محمد قصیر افزود: طبق این حدیث از عثمان بن حنیف و ابوموسی نقل شده است که مردی نابینا نزد پیامبر اسلام (ص) آمد و گفت: از خدا بخواه که مرا بینا کند!... پیامبر به آن مرد فرمود وضو بگیر و دو رکعت نماز بخوان و در پایان چنین دعا کن: «خداوندا من از تو می خواهم و پیامبرت محمد (ص) را که پیامبر رحمت است واسطه با تو قرار می دهم، ای محمد (ص) من برای برآورده شدن حاجتم تو را واسطه خود و خدایم قرار می دهم پس مرا اجابت کن. خداوندا بخاطر او گره از کار من بگشا»!

این حدیث معتبر، به روشنی جایز بودن توسل و حتی توصیه به آن را نشان می دهد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 17 اردیبهشت 1397 - 14:31:5