قاسمی: واکنش ایران به خروج آمریکا از برجام؛ غیرقابل تصور و شدیدا دردناک برای کاخ سفید است

دو شنبه 17 اردیبهشت 1397 - 12:6:24
قاسمی: واکنش ایران به خروج آمریکا از برجام؛ غیرقابل تصور و شدیدا دردناک برای کاخ سفید است

تهران- الکوثر: سخنگوی وزارت امور خارجه درباره خروج احتمالی آمریکا از برجام گفت: تمام گزینه های متصور در صورت خروج آمریکا از برجام، از قبل طراحی شده است و نهایتاً آمریکا باید در این صورت تاوان سنگینی بپردازد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  بهرام قاسمی در نشست خبری خود افزود: هنوز صحبت در مورد 22 اردیبهشت و اینکه ترامپ و هیئت حاکمه آمریکا چه تصمیمی اتخاذ خواهند کرد زود است و هنوز باید صبر کرد و ما نیز مردم صبوری هستیم.
وی ادامه داد: به هر حال برجام ویژگی های خود را دارد و یک پیمان یا توافق چند جانبه بین المللی است.
قاسمی با بیان اینکه خروج از برجام به سادگی امکان پذیر نیست اظهارداشت: آقای ترامپ از ابتدای ورود به کارزار انتخاباتی بارها در این مورد وعده داده است و تا به امروز نیز این وعده ها ادامه دارد اما صداهای گوناگونی از درون آمریکا می شنویم که متناقض است.
سخنگوی وزارت امور خارجه تأکید کرد: خروج از برجام کار ساده ای نیست و عملکرد ایران در قبال این اقدام، اقدامی غیرقابل تصور و شدیداً دردناک برای آمریکا خواهد بود.
قاسمی با بیان اینکه خروج از برجام موجب پشیمانی آمریکا خواهد شد افزود: تمام گزینه های متصور در این زمینه از قبل طراحی شده است و مقامات جمهوری اسلامی ایران درباره کلیت موضوع صحبت کردند.
وی تصریح کرد: آمریکا در صورت خروج از برجام باید تاوان سنگینی بپردازد.
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه خروج از برجام قطعاً نقطه عطفی در بی اعتمادی بیشتر به هیئت حاکمه آمریکاست اظهار داشت: با خروج آمریکا از برجام قطعاً نگاه جهانیان به آمریکا بیش از گذشته تغییر خواهد کرد.
وی ادامه داد: اگرچه بدعهدی آمریکا مسئله جدیدی نیست اما برجام، در صورت خروج آمریکا از آن، نقطه جدیدی است که تصویر روشن تری از سیمای آمریکا ارائه می کند و نشان می دهد که هیچ کشوری نمی تواند در هیچ معاهده و توافقی با آمریکا به تفاهم برسد و مطمئن باشد که اجرایی می شود.
سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: بعد از 22 اردیبهشت و اقدام ​آمریکا، تصمیمات خود را که غیرقابل تصور برای آمریکاست اتخاذ خواهیم کرد.
قاسمی با بیان اینکه نخستین کشوری نخواهیم بود که از برجام خارج می شود اظهار داشت: با صبوری کامل موضوع را دنبال می کنیم اما اگر برجام برای ما سودآور نباشد و به نفع مردم ما نتواند هیچ اقدامی انجام دهد، قطعاً تصمیمات لازم را اتخاذ خواهیم کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 17 اردیبهشت 1397 - 12:6:16