فوتبالیست مسلمانی که مرزهای فرهنگی با اروپا را شکست!

جمعه 14 اردیبهشت 1397 - 10:59:59
فوتبالیست مسلمانی که مرزهای فرهنگی با اروپا را شکست!

تهران- الکوثر: محمد صلاح فوتبالیست مصری علاوه بر توانایی‌ها و مهارت‌هایش در فوتبال، نقشی تاثیرگذار در شکستن مرزهای فرهنگی بین مسلمانان و اروپایی‌ها ایفا می‌کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در گزارشی درباره موفقیت های این بازیکن تیم لیورپول انگلیس نوشت: محمد صلاح بعد از هر گلی که به ثمر می‌رساند به سمت نزدیکترین تماشاچیان به خود می‌دود و آغوشش را به روی آنها باز می‌کند. پس از آن که همبازی‌هایش به او تبریک گفتند‏، به آرامی به سوی دایره میانی زمین حرکت می‌کند. محمد صلاح دستانش را به سوی آسمان بلند می‌کند سپس در ورزشگاه زانو می‌زند و سجده می‌کند. این کار صلاح، اعتقاد اسلامی عمیق او را نشان می‌دهد. تماشاگران اندکی آرام می‌گیرند و به او فرصت تأمل می‌دهند. بعد از آن با فریادهایشان او را به بلند شدن فرا می‌خوانند و بار دیگر همه جشن می‌گیرند.

صلاح در 49 بازی خود برای لیورپول در این فصل، 43 گل به ثمر رسانده و برای اولین بار در بیش از یک دهه اخیر، این تیم را به مرحله نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسانده است. او امسال به عنوان بهترین بازیکن لیگ انگلیس انتخاب شد.

ایمان محمد صلاح و نشان دادن ایمانش در حضور تماشاچیان، او را به شخصیتی مهم از نظر اجتماعی و فرهنگی تبدیل کرده است. از این رو، در شرایطی که انگلیس گرفتار تنفر فزاینده از اسلام است و در شرایطی که سیاست حکومت انگلیس ایجاد فضایی علیه مهاجران غیرقانونی بود، اکنون انگلیسی ها نه تنها محمد صلاح آفریقایی و مسلمان را با آغوش باز می‌پذیرند بلکه عاشق او هستند!


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 14 اردیبهشت 1397 - 10:59:46