ترامپ چه مناطقی از شرق قدس را برای فلسطینی‌ها در نظر گرفته است؟

جمعه 14 اردیبهشت 1397 - 10:11:0
ترامپ چه مناطقی از شرق قدس را برای فلسطینی‌ها در نظر گرفته است؟

بیروت- الکوثر: اطلاعات درز كرده از مذاكرات وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در واشنگتن حاكی است رئیس جمهور آمریکا در طرح خود برای سازش اسرائیل و فلسطینیان‏، واگذاری چهار منطقه از شرق قدس را به تشكیلات خودگردان فلسطین خواستار شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رسانه های صهیونیستی با استناد به اطلاعات درز كرده از مذاكرات مقام های رژیم صهیونیستی و آمریكایی مدعی شدند واشنگتن خواستار عقب نشینی نیروهای اسرائیلی از چهار منطقه در شرق قدس است. براساس این گزارش، مقام های آمریكایی به آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی كه هفته گذشته به واشنگتن سفر كرد  گفته اند كه دولت ترامپ قصد دارد به عنوان بخشی از طرح سازش میان اسرائیل و فلسطینیان بخواهد كه كنترل چهار منطقه فلسطینی نشین شرق قدس به تشكیلات خودگران واگذار شود.

مقام های آمریكایی گفته اند كه واگذاری كنترل این چهار منطقه كه شامل جبل المكبر، العیسویه، شعفاط و ابودیس است  تنها بخشی از این طرح است.

این مقام ها همچنین گفته اند واشنگتن از رژیم صهیونیستی انتظار دارد كه طرح سازش مورد نظر دولت ترامپ را پس از علنی شدن آن بپذیرد. قرار است این طرح كمی پس از افتتاح سفارت جدید آمریكا در فلسطین اشغالی در شهر قدس رونمایی شود.

لیبرمن در دیدار خود از واشنگتن با جارد كوشنر داماد و مشاور ارشد ترامپ، جان بولتون مشاور امنیت ملی، جیمز ماتیس وزیر دفاع و جیسون گرینبلات فرستاده آمریكا به خاورمیانه ملاقات كرد.

اطلاعات درز كرده از این دیدارها همچنین حاكی از آن است كه دولت ترامپ امتیازهایی را نیز به رژیم صهیونیستی داده است که حمایت كامل از این رژیم درصورت بروز درگیری میان این رژیم با ایران یا سوریه یكی از این امتیازها است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 14 اردیبهشت 1397 - 10:10:44