افکار عمومی آمریکا درباره برجام چه نظری دارد؟

پنج شنبه 13 اردیبهشت 1397 - 11:51:19
افکار عمومی آمریکا درباره برجام چه نظری دارد؟

تهران- الکوثر: تاکنون درباره مخالفت هیئت حاکمه کنونی آمریکا با برجام و تلاش رئیس جمهور این کشور برای خروج از این توافقنامه بین‌المللی زیاد شنیده‌ایم‏، اما افکار عمومی آمریکا در این باره چه نظری دارد؟

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، نظرسنجی مشترک موسسه «مورنینگ کانسول» و روزنامه پلیتیکو نشان داد اکثر آمریکایی‌ها مخالف خروج کشورشان از توافق هسته‌ای با ایران موسوم به «برجام» هستند.

طبق این نظرسنجی 56 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی معتقدند آمریکا باید در برجام باقی بماند و فقط 26 درصد آنها مخالف این توافق هستند.
این نظر سنجی با شرکت تقریبا دو هزار نفر که طبق اصول علم آمار از قشرهای مختلف مردم انتخاب شده بودند، روز 26 آوریل برگزار شد.
در ژوئیه سال 2015 میلادی، پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد به علاوه آلمان به توافقی تاریخی با ایران درباره برنامه هسته‌ای این کشور دست یافتند. قرار شد در ازای توقف بخش هایی از برنامه هسته‌ای ایران بسیاری از تحریمهای وضع شده علیه این کشور برداشته شود.
قرار است دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که بارها از برجام انتقاد کرده، روز 12 ماه مه اعلام کند که آی آمریکا در برجام باقی خواهد ماند یا نه. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 13 اردیبهشت 1397 - 11:51:10