مرکل هم مانند مکرون در موضوع برجام تحت تاثیر ترامپ قرار گرفت!

شنبه 8 اردیبهشت 1397 - 7:47:49
مرکل هم مانند مکرون در موضوع برجام تحت تاثیر ترامپ قرار گرفت!

تهران- الکوثر: ظاهرا آنگلا مرکل صدراعظم آلمان هم مانند امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه نتوانست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را برای حفظ برجام متقاعد کند و برای آن که از قافله عقب نماند، مانند مکرون دیدگاهش در این زمینه را به دیدگاه ترامپ نزدیک کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، صدراعظم آلمان پس از دیدار شب گذشته با ترامپ، توافقنامه هسته ای با ایران را سنگ بنای حل سایر مشکلات با ایران دانست هرچند گفت این توافقنامه کامل نیست و همه مشکلات با ایران را حل نمی کند. مرکل گفت: ما بر این باوریم که توافقنامه هسته ای ایران، نخستین گام است تا فعالیت های هسته ای ایران، کُند و آهسته شوند و این که بهتر بتوانیم بر برنامه هسته‌ای ایران، نظارت داشته باشیم.

مرکل افزود: در عین حال ما در آلمان بر این باور هستیم که این توافقنامه، واقعا کافی نیست تا بتواند ایران را به کشوری قابل اعتماد تبدیل کند، از این رو باید جلوتر بیاییم که در این میان، برنامه موشک های بالستیک ایران، مسئله ای بسیار نگران کننده است. واقعیت دیگر در مورد ایران، نفوذ این کشور در سوریه و لبنان است و این برای ما نگرانی بسیاری به همراه آورده است. بنابراین لازم است تا این نفوذ را محدود کنیم و طبعا ما باید نشان دهیم که استمرار توافقنامه ایران می تواند نوعی اعتمادپذیری را پدید آورد. من معتقدم که اروپا و آمریکا باید در این زمینه، بسیار نزدیک به هم کار کنند و راه حلی برای مشکلات خاورمیانه پیدا کنند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک پس از دیدار با مرکل ضمن تکرار اتهامات قبلی‌اش درباره ایران گفت: باید اطمینان حاصل کنیم رژیم ایران حتی نتواند به سلاح اتمی نزدیک شود. ایران باید به اشاعه و ساخت موشک های خطرناک و حمایتش از تروریسم خاتمه دهد. در خاورمیانه هر جایی که مشکل باشد ایران در آنجاست.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 8 اردیبهشت 1397 - 7:47:39