تحليلگر آمريکایی پاسخ داد:

در صورت خروج آمریکا از برجام اروپا چه می‌کند؟

جمعه 7 اردیبهشت 1397 - 20:32:52
در صورت خروج آمریکا از برجام اروپا چه می‌کند؟

تهران- الکوثر: «چارلز كوپچان» استاد روابط بین الملل دانشگاه «جورج تاون» آمریکا گفت حتی در صورت خروج آمریكا از برجام، اروپا باید به حمایت خود از برجام ادامه دهد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این عضو ارشد شورای روابط خارجی آمریكا در گفت و گو با روزنامه ایتالیایی «كوریره دلاسرا» به اظهارات امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در خصوص احتمال خروج واشنگتن از برجام اشاره كرد و افزود: در صورتی كه ترامپ از توافق هسته‌ای خارج شود، معتقدم اروپایی‌ها باید به حمایت از این توافق ادامه دهند و در عین حال مذاكرات دیگری را با ایران درباره موضوع های پیشنهادی مكرون آغاز کنند.

موضوعات پشنهادی مکرون مبتنی بر چهار محور است: الزامات در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای ایران حتی بعد از سال 2025، كنترل برنامه موشکهای بالستیک ايران، مهار نفوذ ایران در خاورمیانه، و مذاكره درباره بحران سوریه.

کوپچان افزود: طی هفته‌های آتی خواهیم دید آیا مكرون موفق به متقاعد كردن ترامپ در خصوص توافق هسته ای شده است یا خیر... البته معتقدم تصادفی نیست كه بعد از رئیس جمهور فرانسه، صدراعظم آلمان نیز راهی واشنگتن می شود... مدتی است كه اروپا به فعالیت های دیپلماتیک خود در این ارتباط قوت بخشیده است.

كوپچان با تاكید بر این كه «اروپایی‌ها به این ترتیب می‌توانند زمان لازم را به دست آورند» افزود: تعامل با تهران ممكن است تا ماه نوامبر و به عبارتی تا زمان برگزاری انتخابات میان دوره ای آمریكا نیز به طول انجامد و جمهوریخواهان اكثریت را در كنگره از دست بدهند و یا پیش از آن، در صورت كارایی گفت و گوها و پیدا شدن تعادلی رضایت بخش میان طرفین، ترامپ ممكن است از تصمیم خود صرفنظر کند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 7 اردیبهشت 1397 - 20:32:44