رد بیانیه سازمان ملل و اتحادیه اروپا درباره آوارگان سوری از سوی میشل عون و نبیه بری

جمعه 7 اردیبهشت 1397 - 10:0:43
رد بیانیه سازمان ملل و اتحادیه اروپا درباره آوارگان سوری از سوی میشل عون و نبیه بری

بیروت - الکوثر:رئیس جمهوری لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که کشورش بیانیه سازمان ملل و اتحادیه اروپا درباره آوارگان سوری را نمی‌پذیرد و آن را مغایر با حاکمیت لبنان می‌داند

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، میشل عون، رئیس جمهوری لبنان در واکنش به بیانیه سازمان ملل و اتحادیه اروپا درباره آوارگان سوری گفت: در این بیانیه مطالبی وجود دارد که لبنان را در معرض خطر قرار می‌دهد زیرا مفاد آن، اسکان آوارگان سوری در لبنان است.

وی افزود: لبنان از حل بحران سوریه از طریق سیاسی حمایت می‌کند اما بازگشت آوارگان سوری به کشورشان نباید به حل بحران سوریه منوط شود.

رئیس جمهوری لبنان گفت: آنچه در بیانیه سازمان ملل آمده خصوصا "بازگشت داوطلبانه، مؤقت، اراده ماندن، شرکت در بازار کار و موارد دیگر مغایر با حاکمیت لبنان است.

همچنین عون ضمن تأکید بر تعهد خود نسبت به حفظ استقلال و امنیت لبنان بر اساس قانون اساسی این کشور گفت: آنچه در بیانیه سازمان ملل آمده مغایر با قانون اساسی لبنان است.

نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان نیز در واکنش به بیانیه مذکور اظهار کرد: این بیانیه شامل اسکان آوارگان سوری در لبنان می‌شود و تجزیه و تقسیم را برای سوریه به همراه دارد.

بری خاطرنشان کرد، بارها خواستار هماهنگی با دولت سوریه به منظور بازگرداندن آوارگان سوری به مناطق آزاد شده در سوریه شده است.

وی افزود: به رغم روابط دیپلماتیک،‌ امنیتی و هماهنگی اقتصادی با سوریه دولت لبنان طوری رفتار کرد که گویی چیزی نمی‌شود و نمی‌بیند.


برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


جمعه 7 اردیبهشت 1397 - 10:0:29

دسته بندی :