ظریف: نشان استاندارد ایران برای پفک است نه موشک!

چهار شنبه 5 اردیبهشت 1397 - 11:43:30
ظریف: نشان استاندارد ایران برای پفک است نه موشک!

تهران- الکوثر: محمد جواد ظریف نشان استاندارد ایران درج شده روی لاشه یک موشک را که سفیر آمریکا از آن به عنوان سند ایرانی بودن موشک یاد کرد، جعلی دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ظریف در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری آسوشیتدپرس در محل اقامت سفیر ایران در سازمان ملل، در واکنش به ادعای نیکی هیلی درباره ایرانی بودن موشکهای انصارالله به علت وجود نشان استاندارد ایران روی لاشه آن گفت: «استفاده از این نشان بزرگ روی بخش بزرگی از یک موشک کاملا ساختگی و جعلی است؛ این گونه نشان زدن مخصوص پفک نمکی است نه یک سخت افزار نظامی».

ظریف در عین حال از متهم کردن نیکی هیلی به جعل این نشان خودداری کرد و گفت: «من نمی گویم که خانم هیلی آن را ساخته است بلکه کسانی که لاشه موشک را در اختیار وی گذاشته‌اند آن را جعل کرده‌اند تا بتوانند ادعا کنند که ایران در حال ارسال تسلیحات به یمن است».

سفیر آمریکا در سازمان ملل در ماه نوامبر 2017 با برگزاری یک کنفرانس خبری در مقابل لاشه یک موشک که نشان استاندارد ایران روی آن حک شده بود تلاش کرد به خبرنگاران ثابت کند که ایران این موشکها را در اختیار ارتش یمن قرار داده است.

لاشه این موشک را عربستان در اختیار وی گذاشته و ادعا کرده بود که این بخشی از موشکی است که توسط انصارالله یمن به خاک عربستان شلیک شده است. به این ترتیب ظریف به طور غیرمستقیم عربستان را مسئول جعل نشان استاندارد ایران روی این موشک معرفی کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 5 اردیبهشت 1397 - 11:43:0