چطور می‌توان یک ناو هواپیمابر آمریکایی را غرق کرد؟

چهار شنبه 5 اردیبهشت 1397 - 11:12:59
چطور می‌توان یک ناو هواپیمابر آمریکایی را غرق کرد؟

تهران- الکوثر: شاید باور نکنید‏، اما اتفاقی که در جریان یک مانور نظامی در سال 2005 افتاد نشان داد یک زیردریایی کوچک برای غرق کردن عظیم‌ترین ناو هواپیمابر آمریکا کافی است!

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ناوهای هواپیمابر آمریکا که از نظر ظرفیت حمل هواپیما بر هر ناو هواپیمای دیگری در جهان برتری دارند‏، مایه افتخار ناوگان دریایی آمریکا و به طور کلی کشور آمریکا هستند.

با این توصیف‏، شاید باور کردنی نباشد که که یک زیردریایی کوچک سوئدی توانست فرصت غرق کردن یکی از بزرگترین ناوهای هواپیمابر آمریکایی را پیدا کند.

در رزمایش ناتو در سال 2005 زیردریایی سوئدی «هاتلند» در خلال تمرینات توانست از سیستم محافظتی ناو هواپیمابر آمریکایی «رونالد ریگان» عبور و چند اژدر تمرینی به سوی آن شلیک کند. اگر این حمله با اژدرهای واقعی صورت می گرفت اکنون این ناو هواپیمابر در قعر اقیانوس اطلس بود.

موفقیت این زیردریایی سوئدی در عبور از سیستم امنیتی ناو هواپیمابر آمریکایی موجب شگفتی فرماندهان نیروی دریایی آمریکا شد به طوری که آنها زیردریایی سوئدی را به مدت دو سال اجاره کردند تا از آن در خلال توسعه تجهیزات شناسایی زیردریایی ها استفاده کنند.

اما شناسایی زیردریایی «هاتلند» دشوار است زیرا موتور آن از نوع «استرلینگ» صدا تولید نمی‌کند. همچنین این زیردریایی با اکسیژن مایع کار می کند و نیازی به هوا ندارد از این رو می تواند دو هفته زیر سطح آب باقی بماند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 5 اردیبهشت 1397 - 11:10:7