افزایش خشونت علیه مسلمانان سیاه پوست

سه شنبه 4 اردیبهشت 1397 - 16:6:8
افزایش خشونت علیه مسلمانان سیاه پوست

تهران - الکوثر: استاد دانشگاه میشیگان می گوید که خشونت پلیس در آمریکا علیه سیاه پوستان شکلی از کنترل نژادی است بر مبنای این ایده که افراد سیاه کمتر از یک انسان هستند یا اصلا انسان نیستند

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ویدئوها و گزارش های منتشر شده در مورد تماس با پلیس برای اجرای قانون علیه سیاهپوست ها ،واقعیتی تلخ برای غیر مسلمانان و مسلمانان سیاه پوست در ایالات متحده را نشان می دهد.

تظاهرات در فیلادلفیا پس از انتشار ویدئویی از دستگیری دو مرد سیاه پوست در منطقه «استارباکس» که در کافی شاپ نشسته بودند،برگزار شد.

این دو سیاهپوست منتظر دوست خود بودند اما مدیریت کافی شاپ برای دستگیری آنها با پلیس تماس گرفت به این بهانه که آنها سفارش خود را بلافاصله اعلام نکرده اند.

چند روز بعد هم،ویدئویی از دو مرد سیاه پوست عضو باشگاه بدنسازی در رسانه های اجتماعی منتشر شد که نشان می دهدشش افسر پلیس آنها را احاطه کرده اند.

همه این ها نشان می دهد که نیروهای پلیس آمریکا تبدیل به ماموران ارعاب علیه سیاهپوستان شده اند که گاهی اوقات نیز پیامدهای مرگبار دارد.

به این ترتیب ،سیاهان ایالات متحده بی اعتمادی عمیقی به پلیس پیدا کرده اند که ریشه در چندین دهه سرکوب و مرگ  دارد.

آمریکایی های سیاه پوست سه برابر بیشتر از سفیدپوستان ها به دست پلیس کشته می شوند در نتیجه آنها تمایل کمتری برای درخواست اجرای قانون از سوی پلیس را دارند.

«خلیل جبران محمد»،استاد تاریخ،نژاد و سیاست عمومی دردانشگاه هاروارد در این باره می گوید:سفیدپوست ها عمدتا نمی دانند که درگیر شدن با نیروی پلیس چگونه است.آنها این مسئله را درک نمی کنند چون چنین تجربه ای را نداشته اند.چون با آنها مانند انسان برخورد شده است.

مسلمانان سیاه پوست هم از خشونت پلیس در ایالات متحده در امان نیستند در حالی که برخود پلیس با آنها انگیزه های نژادپرستانه و اسلام هراسانه هم دارد.

«سعاد عبدالکبیر» استاد فرهنگ آمریکایی و مطالعات عرب و مسلمانان آمریکایی در دانشگاه میشیگان در این باره می گوید:خشونت پلیس  شکلی از کنترل نژادی است بر مبنای این ایده که افراد سیاه کمتر از یک انسان هستند یا اصلا انسان نیستند.


برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


سه شنبه 4 اردیبهشت 1397 - 16:5:57

دسته بندی :