سرلشکر باقری: بمباران مردم یمن نتیجه مداخله برخی کشورها در اقیانوس هند است

دو شنبه 3 اردیبهشت 1397 - 9:46:0
سرلشکر باقری: بمباران مردم یمن نتیجه مداخله برخی کشورها در اقیانوس هند است

تهران- الکوثر: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: آمریکا و برخی قدرت‌ها با اعزام واحدهای نظامی به مناطق مختلف و بکارگیری ادبیات زور، بی‌نظمی را گسترش می‌دهند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» در اجلاس فرماندهان نیروهای دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند، اظهار داشت: بدون تردید نظام سنتی دوقطبی در جهان فروپاشیده است و قدرت‌های جدیدی در غرب و شرق سر برآورده‌اند. برخی قدرت‌ها و بازیگران منطقه‌ای واقعیات نوین جهان را برنمی‌تابند و متاسفانه هیچ مقطعی از جهان از آسیب‌ها در امان نیست.
وی ادامه داد: آمریکا و برخی قدرت‌ها با اعزام واحدهای نظامی به مناطق مختلف و بکارگیری ادبیات زور، بی‌نظمی را گسترش می‌دهند. آمریکا با حمایت از داعش، بخش بزرگی از غرب آسیا را دچار بحران کرده و زمینه آواره شدن و کشته شدن را فراهم آورده است.
سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: حمله اخیر هوایی آمریکا و متحدانش به سوریه، مصداق بارز رفتار غیرقانونی است. آنان با صدور گسترده تسلیحات به کشورهای مختلف منطقه از جمله عربستان، زمینه ایجاد جنگ را فراهم می‌کنند.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد : جمهوری اسلامی ایران هیچگاه سر تسلیم در مقابل آمریکا و متحدانش فرو نیاورده است و نخواهد آورد و با اتکا به توان خود، دست برادری به سوی همسایگان دراز کرده است.
سرلشکر باقری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ویژگی‌های اقیانوس هند، باعث شده است که این منطقه از جهان، اثرگذار باشد و این اثرگذاری فراتر از منطقه است. هرگونه تغییر در شرایط امنیتی اقیانوس هند رابطه مستقیم با امنیت دیگر مناطق جهان دارد. حضور گسترده واحدهای نظامی برخی قدرت‌های بزرگ و مداخلات آن‌ها در منطقه اقیانوس هند، باعث ایجاد ناامنی شده که نمونه بارز این ناامنی‌ها، بمباران گسترده مردم یمن در سواحل اقیانوس هند است.
وی بیان کرد : نیروهای مسلح کشور ما به عنوان کشوری پیشرو در مقابله با تروریسم، آماده است تجارب خود را در اختیار سایر کشورها قرار دهد.
سردار باقری تاکید کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکنون 51 ناوگروه به اقیانوس هند برای مقابله با دزدان دریایی و ناامنی دریایی اعزام کرده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 3 اردیبهشت 1397 - 9:36:59