ظریف هشدار داد: برنامه هسته ای ایران با سرعت بیشتری از سرگرفته خواهد شد!

یک شنبه 2 اردیبهشت 1397 - 9:26:42
ظریف هشدار داد: برنامه هسته ای ایران با سرعت بیشتری از سرگرفته خواهد شد!

تهران- الکوثر: محمد جواد ظریف در واکنش به خروج احتمالی رئیس جمهور آمریکا از برجام گفت: «ما چندین گزینه آماده در اختیار داریم که یکی از آنها از سرگرفتن فعالیت های هسته ای با سرعتی بسیار بیشتر خواهد بود».

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی بی اس آمریکا در پاسخ به این سوال که حتی با وجود مخالفت بقیه جهان، برنامه هسته ای خود را از سر خواهید گرفت؟ گفت: بدیهی است که بقیه دنیا نمی توانند از ما بخواهند به طور یکجانبه و یک طرفه به اجرای یک معامله فسخ شده ادامه دهیم.

وزیر امور خارجه ایران همچنین با توجه به اظهارات اخیر مایک پمپئو وزیر خارجه پیشنهادی ترامپ گفت: اعتراف اخیر و دیرهنگام پمپئو در جلسه استماع کنگره دراین باره که برنامه هسته ای ایران صلح آمیز بوده، هست و خواهد بود، به این معناست که آمریکا ایران را تحریم کرد در حالی که به دنبال ساخت بمب اتمی نبود و می خواهد ایران را دوباره تحریم کند، چون ما قصد ساخت بمب اتم را نداریم!

پمیئو در نشست کمیته روابط خارجی سنا گفته بود ایران قبل از برجام و پس از آن نمی توانست و نمی تواند به سرعت در مسیر ساخت بمب اتمی قرار گیرد.

رئیس جمهوری آمریکا قرار است دوازدهم ماه مه (22 اردیبهشت) تصمیم خود را درباره برجام اعلام کند. وی در ماه ژانویه و در زمانی که تعلیق تحریم های مرتبط با برجام را تمدید می کرد، اعلام کرد دیگر در برجام نخواهد ماند مگر اینکه اصلاحات مورد نظرش اعمال شود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 2 اردیبهشت 1397 - 9:25:22