ترامپ روز نکبت را به صهیونیست ها تبریک گفت

پنج شنبه 30 فروردین 1397 - 9:38:34
ترامپ روز نکبت را به صهیونیست ها تبریک گفت

تهران- الکوثر: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا چهار شنبه شب در پیامی توئیتری هفتادمین سالروز تاسیس رژیم غاصب صهیونیستی را که در نزد فلسطینیان «روز نکبت» نام دارد به اشغالگران قدس تبریک گفت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  رئیس جمهوری آمریکا دراین پیام افزود، آمریکایی ها هیچ دوستی بهتر از رژیم صهیونیستی در هیچ جای دیگر ندارند. «ترامپ» همچنین نوشت، مشتاقانه در انتظار انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس در ماه آینده میلادی است.

«ترامپ»، ششم دسامبر 2017 با وجود مخالفت‌های گسترده منطقه‌ای و جهانی اعلام کرد: واشنگتن، قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می‌شناسد. «ترامپ» همچنین از وزارت خارجه آمریکا خواست مقدمات انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس را فراهم کند.

این در حالی است که مجمع عمومی سازمان ملل متحد، 21 دسامبر 2017  قطعنامه حمایت از قدس را با 128 رأی موافق، 9 رأی مخالف و 35 رأی ممتنع به تصویب رساند. براساس این قطعنامه، سازمان ملل متحد، قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت نخواهد شناخت.

شهر قدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جا داده، بخش لاینفک فلسطین و از مهم‌ترین اماکن مقدس اسلامی به شمار می‌آید.

در همین حال،فلسطینیان از دو هفته پیش راهپیمایی بزرگ  «حق بازگشت» را آغاز و اعلام کرده اند که آن را تا روز نکبت ادامه خواهند داد. در راهپیمایی« حق بازگشت »که از 30 مارس 2018 آغاز شده است، تاکنون بیش از 30  فلسطینی به ضرب گلوله‌‌ جنگی نظامیان اسرائیلی شهید و حدود چهار هزار نفر زخمی شده اند.

درپی این جنایات رژیم صهیونیستی، اغلب کشورهای جهان از جمله اتحادیه اروپا با 28 عضو، کشتار غیرنظامیان را محکوم کردند و رفع محاصره غزه را خواستار شدند.


اخبار فلسطین را اینجا پیگیری کنید

برای عضویت در کانال الکوثرفارسی در سروش  اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 30 فروردین 1397 - 9:38:28