همکاری ایران و عراق در زمینه مبارزه با تروریسم ادامه خواهد یافت

چهار شنبه 29 فروردین 1397 - 18:17:24
همکاری ایران و عراق در زمینه مبارزه با تروریسم ادامه خواهد یافت

بغداد- الکوثر: 'عثمان الغانمی' رییس ستاد ارتش عراق در گفت وگو با امیر سرتیپ 'امیر حاتمی' وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: همکاری های دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم با هدف پاکسازی کامل اراضی عراق از تروریست ها ادامه خواهد یافت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سرلشکر غانمی در این دیدار با تقدیر از نقش مثبت جمهوری اسلامی ایران در حمایت از عراق در مبارزه با تروریسم افزود: ملت ایران و عراق هر دو در جنگ با داعش خون خود را تقدیم کردند و مطمئن هستیم که در دوره بازسازی و توسعه اقتصادی، به ویژه در تامین نیازهای دفاعی برادران ایرانی در کنار ما خواهد ایستاد. 
سرلشکر غانمی تاکید کرد که همکاری های دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم با هدف پاکسازی کامل اراضی عراق از لوث تروریست ها ادامه پیدا می کند. 
وی خاطر نشان ساخت که عراق پیروزی بر داعش را اعلام نموده و نیروهای ارتش و الحشدالشعبی در حال پاکسازی برخی نقاط آلوده هستند و تاکنون دستاوردهای بزرگی در زمینه های امنیتی کسب کرده اند. 
امیر سرتیپ حاتمی در این دیدار ضمن تبریک پیروزی های بزرگ عراق بر تروریسم بر آمادگی همه جانبه کشورمان در حمایت از ملت عراق همچون گذشته، تاکید کرد وگفت: عراق در سایه وحدت ملی، تدبیر مرجعیت دینی و تلاش مسئولین و رشادت رزمندگان و جوانان عراقی به این دستاوردها رسیده است. 
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان با بیان این که نگاه جمهوری اسلامی ایران به عراق، فراگیر و بر مبنای وحدت و یکپارچگی است، امنیت و ثبات عراق را برای کل منطقه مهم دانست . 
وی با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های وزارت دفاع ایران آمادگی این وزارت خانه را برای همکاری با عراق در زمینه های مورد نظر اعلام کرد. 
در این نشست، روسای ایرانی و عراقی کمیته مشترک همکاری های نظامی توسط وزرای دفاع دو کشور معرفی شدند و طرفین بر آغاز فعالیت های این کمیته، به موازات فعالیت های کمیته فنی - دفاعی تاکید نمودند. 
امیر سرتیپ حاتمی صبح امروز چهارشنبه وارد بغداد شد و قرار است با تعدادی از مقامات لشکری و کشوری عراق پیرامون همکاری های دو جانبه دفاعی و امنیتی و تحولات منطقه بحث و گفت وگو کند. 


اخبار عراق را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید

 


چهار شنبه 29 فروردین 1397 - 18:3:15