رسانه های صهیونیستی : سوریه موشک های پدافندی جدید در اختیار دارد 

سه شنبه 28 فروردین 1397 - 11:13:21
رسانه های صهیونیستی : سوریه موشک های پدافندی جدید در اختیار دارد 

تهران- الکوثر: روزنامه صهیونیستی یدیعوت احارانوت در خبری در پایگاه اینترنتی خود خبرداد ، روس ها بعد از آنکه احتمال حملات آمریکا قوت گرفته بود موشک های پدافند هوایی پیشرفته ای را در اختیار سوریه قرار دادند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  ارتش سوریه از چند روز قبل از تهاجم با سامانه موشکی اس 1 مجهز شده واین سامانه به عنوان بخشی از ساختار پدافندی این ارتش قرار گرفت.

 به نوشته منابع روس، پدافند پانسیر اس 1 ، یک دفاع موشکی ضدهوایی است که در تمامی نیروهای مسلح و برای محافظت از تاسیسات دفاعی در برابر تمامی حملات هوایی طراحی و ساخته شده است.

 این پدافند دفاعی برای محافظت از تاسیسات نظامی و غیرنظامی نزدیک و پشتیبانی از مجموعه های ضد هوایی دوربرد ساخته شده است. در این میان می توان به جدی ترین حملات هوای سنگین، حمله ی پیشرفته ترین تهدید های هوایی، حملات زمینی و همچنین دریایی اشاره نمود.

 

درهمین ارتباط ببینید:  شکارچی پهپاد در سوریه

 

 

مجموعه ی دفاع موشکی پانسیر در اصل، در سال 1994 میلادی، طراحی و به تولید رسید و برای نخستین بار در نمایشگاه صنایع هوایی "ماکس-1995" در معرض دید عموم قرار گرفت. از آن سال تا به امروز ، این مجموعه بارها دستخوش تغییرات قرار گرفت. آخرین مدل بهبود یافته ی پانسیر در نمایشگاه "ماکس-2007" به نمایش گذاشته شد. از روز 16 نوامبر سال 2012 میلادی، پدافند "پانسیر-اس 1" به خدمت ارتش روسیه درآمد.

 از نکات مهم و مشخصه های بارز مجموعه ی پانسیر می توان به ترکیب استفاده ی سامانه ی چند کاناله ی هدف یاب و هدایت موشک با تسلیحات موشکی-توپخانه ای اشاره نمود. این موضوع باعث بوجود آمدن یک منطقه ی سراسر تحت کنترل شده که اهداف را تا پایین ترین ارتفاع زمین یعنی صفر متر و تا کمترین فاصله یعنی 200 متر همراهی می کند.

 نسخه ی ساده تری از سامانه ی "پانسیر-اس1" وجود دارد که برای صادرات به دیگر کشورها درنظر گرفته شده است. این مدل، تنها از  سیستم هدایت آتشبار اپتیک-الکترونیک  شلیک برخوردار است.


اخبار سوریه را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


سه شنبه 28 فروردین 1397 - 11:11:40