مکرون: تا پایان جنگ ضدداعش در سوریه می مانیم

دو شنبه 27 فروردین 1397 - 16:27:41
مکرون: تا پایان جنگ ضدداعش در سوریه می مانیم

تهران- الکوثر: رئیس جمهور فرانسه روز دوشنبه اعلام کرد این کشور و آمریکا هر دو در مرحله ای قرار دارند که متوجه شده اند تعهد نظامی آنها در سوریه روزی خاتمه پیدا خواهد کرد که جنگ علیه داعش به پایان برسد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  امانوئل مکرون در گفتگو با جاسیندا آردرن نخست وزیر نیوزیلند در کاخ الیزه گفت « ما یک هدف نظامی داریم و تنها هدف ما جنگ علیه داعش است. »

مکرون افزود:  « کاخ سفید حق دارد تأکید کند تعهد نظامی این کشور در سوریه مبارزه با داعش است و روزی پایان می یابد که جنگ علیه داعش به پایان برسد. فرانسه نیز همین موضع را دارد. »
وی تأکید کرد : « دیروز نیز من همین سخنان را بیان کردم. » مکرون دیروز در مصاحبه تلویزیونی با شبکه های بی اف ام تی وی و مدیا پارت گفته بود فرانسه، آمریکا را متقاعد کرده است « باید برای مدتی در سوریه باقی بماند. »
کاخ سفید چند ساعت پس از آن اعلام کرد مأموریت نیروهای آمریکایی مستقر در سوریه « تغییری نکرده است و دونالد ترامپ می خواهد که آنها هر چه سریعتر به آمریکا باز گردند. »
رئیس جمهور فرانسه گفت:  « آمریکا از آنجایی که تصمیم گرفت با ما در سوریه مداخله کند، کاملا متوجه شد که مسئولیت ما فراتر از مبارزه با داعش است و ما وظیفه ای انسانی در خاک سوریه داریم. مسئولیتی که تا زمان برقراری صلح ادامه دارد. »


اخبار سوریه را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


دو شنبه 27 فروردین 1397 - 16:27:34