انتقاد شدید رئیس جمهوری چک از حملات موشکی آمریکا و فرانسه و انگلیس به سوریه

دو شنبه 27 فروردین 1397 - 14:51:52
انتقاد شدید رئیس جمهوری چک از حملات موشکی آمریکا و فرانسه و انگلیس به سوریه

تهران- الکوثر: میلوش زمان رئیس جمهوری چک در مصاحبه با رادیو پراگ از حمله موشکی آمریکا انگلیس و فرانسه به سوریه انتقاد کرد و گفت کشورهای غربی با این کار چوب در لانه زنبور می کنند و به تنش های ژئوپولیتیکی در منطقه خاورمیانه دامن می زنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، میلوش زمان اعلام کرد غرب قبلا نیز اوضاع خاورمیانه رامختل کرده است. پیشتر آنها با ادعای برخورداری عراق از تسلیحات کشتار جمعی به این کشور حمله نظامی کردند ولی در نهایت دریافتند از سلاح کشتار جمعی در عراق خبری نیست. در این تهاجم نظامی تعداد زیادی از مردم عراق کشته شدند .
زمان افزود:  غرب به جای پذیرش مسئولیت جنگ بی معنایی که در عراق به راه انداخته بود ، بار دیگر مرتکب اشتباه شد و این بار به لیبی حمله کرد. وی گفت به لطف مداخلات اتحادیه اروپا به ریاست فرانسه ، لیبی در شرایط کنونی نه تنها دولت رسمی ندارد بلکه به مسیر انتقال و ترانزیت هزاران هزار مهاجر غیر قانونی به سمت اروپا تبدیل شده است.
رئیس جمهوری چک با اشاره به حمله نظامی به سوریه تصریح کرد آدم عاقل یک اشتباه را تکرار نمی کند و از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود. در موارد بالا شاهد ارتکاب دو اشتباه پی در پی بودیم ولی حالا درباره کسانی که سه بار پشت هم مرتکب یک اشتباه می شوند واقعا چه می توان گفت. من نمی خواهم از الفاظ بی ادبانه در توصیف این کاراستفاده کنم ولی « احمقانه» مودبانه ترین صفتی است که می توانم انتخاب کنم.
زمان تاکیدکرد قطعنامه شورای امنیت تنها راه ممکن برای توسل به عملیات نظامی در هر کشوری به شمار می رود.


اخبار سوریه را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


دو شنبه 27 فروردین 1397 - 14:48:23