تجاوز به سوریه برایند پول سعودی، خاک قطر و کینه ترکیه بود

یک شنبه 26 فروردین 1397 - 16:44:11
تجاوز به سوریه برایند پول سعودی، خاک قطر و کینه ترکیه بود

 'حافظ بشاره' تحلیلگر سیاسی عراقی می گوید: بمباران سوریه توسط آمریکا حاصل جمع پول عربستان، خاک قطر و کینه های ترکیه بود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، البشاره در گفتگوی رسانه ای گفت: بمباران سوریه توسط واشنگتن تبلغاتی بود که به نام خود ثبت کرد در حالی که واقعیت امر چیز دیگری است.
وی افزود: این حملات ماهیت صرفا عربی داشت چون با پول عربستان سعودی و از خاک قطر انجام شد چرا که این کشورها وابسته به آمریکا هستند.
وی توضیح داد که این بمباران در پاسخ به حملات چند روز پیش روسیه در سوریه به یکی از تونل ها بود که مخفیگاه کارشناسان اسرائیلی و اروپایی برای حمایت از گروه های تروریستی بوده است.
البشاره گفت: انتظاری از کشور های عربی نیست که علیه بمباران سوریه توسط آمریکا موضع گیری کنند زیرا بیشتر آنها دنباله رو واشنگتن و تل آویو هستند. 
آمریکا بامداد شنبه (25 فروردین) به همراه متحدانش (انگلیس و فرانسه ) و با حمایت مالی عربستان سعودی و تایید رژیم صهیونیستی، دمشق و حمص سوریه را هدف حمله نظامی قرار دادند که بر اساس گزارش خبرگزاری سوریه (سانا)، تمام موشک های شلیک شده متجاوزان در منطقه دنحه در 24 کیلومتری غرب حمص سرنگون شدند. 
وزارت دفاع سوریه اعلام کرد: در حمله بامداد امروز آمریکا، انگلیس و فرانسه، 110 موشک به خاک این کشور شلیک شده است. 
سامانه های ضد هوایی سوریه با موشک های متجاوزان آمریکایی در دمشق و حمص سوریه مقابله کردند. 
خبرگزاری رسمی سوریه همچنین اعلام کرد در حملات موشکی متجاوزان آمریکایی و متحدانش ( فرانسه و انگلیس) به یک پایگاه نظامی در استان حمص سه غیر نظامی زخمی شدند. 
به گزارش ایرنا، وزارت اطلاع رسانی سوریه از شهروندان خواست به ادعاهای رسانه هایی که عمدا و یا بدون اطلاع به بزرگ نمایی اهداف تجاوز آمریکا و متحدانش اقدام می کنند، توجه نکنند. 
صدها نفر از شهروندان سوری در میدان اموی شهر دمشق در حمایت از دولت و ارتش سوریه تجمع کردند، زندگی در دمشق بعد از تجاوز آمریکا و هم پیمانانش عادی است. 
رسانه‌های غربی در روزهای گذشته مدعی استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی در شهر دوما در غوطه شرقی سوریه شده اند و آمریکا، انگلیس و فرانسه به همین بهانه، برخی اهداف را در سوریه هدف حملات موشکی قرار داده اند. 


برای عضویت در کانال تلگرامی فارسی شبکه الکوثر کلیک کنید


یک شنبه 26 فروردین 1397 - 16:44:0

دسته بندی :