مصر واردن به حملات سوریه چه واکنشی داشتند؟

شنبه 25 فروردین 1397 - 22:53:8
مصر واردن به حملات سوریه چه واکنشی داشتند؟

تهران- الکوثر: اردن، از متحدان آمریکا، روز شنبه اعلام کرد فقط یک راه حل سیاسی ثبات و تمامیت سرزمینی کشور جنگزده سوریه را تضمین خواهد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  محمد المومنی سخنگوی دولت اردن در بیانیه ای که خبرگزاری دولتی پترا منتشر کرد گفت: «تداوم خشونت فقط به خشونت ، کشمکش ، درگیری و آوارگی بیشتر می انجامد که قربانیان آنها مردم سوریه هستند. »
این بیانیه به حملات هوایی سحرگاه شنبه آمریکا، فرانسه، و انگلیس به سوریه اشاره مستقیم نکرد.

وزارت امور خارجه مصر نیز  به تجاوز آمریکا به خاک سوریه واکنش نشان داد و اعلام کرد هرگونه اقدامی در جهت تشدید تنش امنیتی و نظامی را رد می کند.
وزارت امور خارجه مصر از تشدید تنش نظامی کنونی در سوریه به شدت ابراز نگرانی و در حین حال اعلام کرد که مخالف به کارگیری هر نوع تسلیحات ممنوع در سطح بین المللی در داخل سوریه است.
وزارت امور خارجه مصر با بیان اینکه قاهره خواهان اجرای تحقیق شفاف درباره این موضوع است، اعلام کرد مصر به شدت درباره تنش نظامی کنونی در سوریه ابراز نگرانی می کند. این تنش پیامدهایی بر امنیت ملت برادر سوریه دارد و سبب به خطر افتادن تفاهم‌هایی خواهد شد که درباره مناطق عاری از تنش به دست آمده است.
در این بیانیه تاکید شده است که مصر به طور قاطع به کارگیری هرگونه سلاح ممنوع در سطح بین المللی را در خاک سوریه رد می کند و باید بر اساس موازین و ساز وکارهای بین المللی در این باره تحقیق صورت گیرد.


اخبار سوریه را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید

 


شنبه 25 فروردین 1397 - 16:38:7