برنامه‌ریزی صهیونیست‌ها برای تربیت نسل جدید فلسطین

شنبه 25 فروردین 1397 - 14:40:29
برنامه‌ریزی صهیونیست‌ها برای تربیت نسل جدید فلسطین

تهران - الکوثر: به موازات اشغال فلسطین و اعلام تاسیس اسرائیل در مناطق اشغال شده فلسطینی، صهیونیست ها طرح نفوذ نرم در جوامع فلسطینی را با توسل به مقوله هایی چون صلح و زندگی مسالمت آمیز یهودی – فلسطینی کلید زدند

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، گزارش ذیل به یکی از ابزارهای مبارزه و نفوذ داخل پیکره ملت فلسطین می پردازد، گزارشی که خواندن آن آشکار خواهد کرد، صهیونیست ها برای نفوذ در پیکره ملت فلسطین و از پای انداختن مقاومت چگونه و از چه مقاطعی برنامه ریزی می کنند.

این گزارش همچنین به ما یاد آور می شود که در کنار آنچه تاکنون تحت عنوان «جنگ نرم» از سوی دشمنان مطرح بوده، «نفوذ نرم» نیز جریان دارد، سلاح خطرناکی که صدها سلاح مقاومت نیز در صورت عدم ایجاد آگاهی و بیداری در میان جامعه فلسطینی یارای ایستادگی و مقاومت در برابر آن را ندارد، چه رسد به پیروزی در برابر آن.

اگرچه مقوله «نفوذ نرم» مقوله و حربه جدیدی نیست که رژیم صهیونیستی در برابر فلسطینی ها به آن متوسل شده باشد، بلکه حربه ای دیرینه و قدیمی است که در مقاطع مختلف تاریخ جوامع بشری از سوی کشورهای استعمارگر و سلطه گر با نام هایی چون «ادغام اجتماعی» و (Melting Pot) با آنچه که صهیونیست ها آن را «کوره ذوب» می نامند، مورد استفاده و بهره برداری قرار گرفته است.

 

بنابراین آنچه که تحت عنوان «نفوذ نرم» از آن یاد می شود و چند سالی است که تبدیل به یکی از مهمترین راهبردهای رژیم صهیونیستی در کرانه باختری شده، در واقع همان راهبرد دیرینه غربی «ادغام اجتماعی» است که ابتدا آمریکایی ها علیه «سرخ ‌پوستان» آمریکا و در اروپا توسط فرانسوی ها علیه مهاجران این کشور به اجرا درآمد.

این راهبرد با نادیده گرفتن تفاوت‌ های بنیادین «جامعه هدف» سعی در همسان ‌سازی آن با «جامعه مهاجم» دارد، همدین‌ سازی، همزبان‌ سازی و همشکل‌ سازی مهمترین اهداف این راهبرد است که چند سالی است، رژیم صهیونیستی با ابزاری به نام مرکز «صلح پرز» در حال پیاده سازی آن در کرانه‌ باختری است.

مرکز «صلح پرز»

مرکز صلح پرز در سال ۱۹۹۶ میلادی توسط «شیمون پرز»، رئیس وقت رژیم صهیونیستی تاسیس شد. آن گونه که در اساسنامه این مرکز ذکر شده، هدف این مرکز تلاش جهت گسترش فرهنگ صلح میان ملل منطقه – که بالطبع هدف اصلی فلسطینی های ساکن کرانه باختری و قدس اشغالی و در درجه دوم نوار غزه – و تشویق آنها به مشارکت در بنای آن است.

فعالیت ‌های مرکز صلح پرز بر فلسطینی های قرار گرفته در گروه‌ های سنی ۳ تا ۲۵ سال متمرکز است و حوزه‌ های مختلف آموزش، پزشکی، هنر، ورزش، محیط زیست، کشاورزی را در برمی گیرد.

بر اساس آنچه در اساسنامه این مرکز ذکر شده، مهمترین هدف مرکز صلح پرز فراهم کردن زمینه‌ تعامل و و ایجاد بستری مناسب برای همکاری های مشترک فلسطینی ‌-‌ اسرائیلی در کرانه باختری عنوان شده است.طرح شروعی دیگر

مرکز صلح پرز با سرلوحه قرار دادن شعار «تربیت و آموزش برای صلح» فعالیت های اصلی خود را بر سه حوزه ورزش، فضای مجازی و فرهنگ و هنر متمرکز کرده است.برگزاری کارگاه آموزشی مشترک

صهیونیست‌ها در حالی دم از صلح و حقوق بشر می‌زنند که جنگنده‌های این رژیم روزها و شب‌های زیادی را برای کودکان فلسطینی تلخ کرده اند.

نمایش رسانه‌ای «تاسیس مرکز صلح» در حالی دنبال می‌شود که روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» در گزارشی نوشت: گروهی از دانش‌آموزان مدارس ابتدایی اسرائیل در یک اردوگاه تابستانی در کرانه باختری استفاده از سلاح گرم را آموزش می‌بینند.

براساس گزارش ‌«میدل‌ایست مانیتور»، در تصاویر منتشر شده در فضای مجازی پسرانی که توسط سربازان نحوه استفاده از سلاح را آموزش می‌بینند، مشاهده می‌شود.

صهیونیست‌ها بیش از هر کس دیگری اطلاع دارند که در این سیاست شکست خورده‌اند. دلیل این مدعا حضور پر رنگ جوانان فلسطینی کرانه باختری در انتفاضه های ملت فلسطین است. همان گونه که در انتفاضه اخیر فلسطینی ها علیه تصمیمات «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر انتقال سفارتخانه آمریکا از تل آویو به شهر قدس اشغالی و اعلام این شهر به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی حضور نسل جوان فلسطینی نه تنها غیر قابل انکار است، بلکه خود ایجاد کننده این قیام مردمی بوده و همواره نه در حاشیه که در مرکز آن قرار داشته است.


برای عضویت در کانال تلگرامی فارسی شبکه الکوثر کلیک کنید


شنبه 25 فروردین 1397 - 14:40:24

عکسهای بیشتر :

دسته بندی :