دمشق: استدلال واهیِ بدون شواهد برای حمله به سوریه نخ نما شده است

چهار شنبه 22 فروردین 1397 - 18:0:33
دمشق:  استدلال واهیِ بدون شواهد برای حمله به سوریه نخ نما شده است

دمشق- الکوثر: یک منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه گفت : از این تنش آفرینی لجام گسیخته از طرف دولتی مانند آمریکا که همواره حامی تروریسم در سوریه بوده است تعجب نمی کنیم.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، وی افزود: نظامی مانند نظام آمریکا که به عنوان نیروی هوایی داعش عمل کرده است به هیچ وجه جای تعجب ندارد که از تروریستها در غوطه حمایت کند و خبرهای ساختگی و دروغین آنها را پوشش دهد تا از آنان به عنوان بهانه‌ و دستاویزی برای حمله به سوریه استفاده کند.
این منبع گفت: نظام آمریکا و هم پیمانانش مانند نظامهای فرانسه و انگلیس تصور می کنند با کارها و گفتارهایشان، جنگ با تروریسم را در سوریه متوقف خواهند کرد اما آنها در توهم به سر می برند و دولت سوریه به مبارزه با تروریسم صرف نظر از اینکه واکنشهای آنان هرچه که باشد ادامه خواهداد.
این مسئول سوری تاکید کرد: بهانه شیمیایی برای پیر و جوان به عنوان یک استدلال واهیِ بدون شواهد آن هم برای حمله به سوریه، نخ نما شده است.
وی افزود: آنچه از نظام آمریکا به تازگی بروز کرده است نه تنها نشان می دهد فاقد اصول و ارزشهاست بلکه نشان می دهد فاقد خردورزی و عقلانیت است و همین به خودی خود تهدیدی برای امنیت و صلح بین المللی است.
سوریه از هرگونه کمیته تحقیق بی طرف و سالمی که سیاسی و وام دار برخی کشورهای مشخص نباشد استقبال می کند و همین مهر تأییدی بر بی گناهی دولت سوریه در برابر هرگونه شایعات مربوط به استفاده از تسلیحات شیمیایی است.


اخبار سوریه را اینجا پیگیری کنید


چهار شنبه 22 فروردین 1397 - 17:59:59