شاهدی دیگر برای اثبات خویشاوند نبودن بنی امیه و بنی هاشم

چهار شنبه 22 فروردین 1397 - 10:41:2
شاهدی دیگر برای اثبات خویشاوند نبودن بنی امیه و بنی هاشم

تهران- الکوثر: نویسنده و پژوهشگر تاریخ، قرار دادن عبارت «بنی امیه» در برابر عبارت «بنی هاشم» را نشان دهنده این واقعیت دانست که «امیه» فرزند «عبدشمس» نبوده است وگرنه به جای «بنی امیه» می بایست از عبارت «بنی عبدشمس» استفاده می شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ حسین کریمو پژوهشگر برجسته سوری در برنامه «حقائق التاریخ» شبکه جهانی الکوثر گفت: واقعیتی تاریخی وجود دارد که همه کتاب های تاریخی آن را به گونه ای که از امور مسلم و قطعی شمرده می شود ذکر می کنند و آن وجود خصومت و قرار گرفتن قطب بنی هاشم در برابر قطب بنی امیه است.

این استاد تاریخ در ادامه سئوال کرد چرا به طرف دوم بنی عبدشمس گفته نمی شود بلکه به آن بنی امیه گفته می شود در حالی که می دانیم عبدشمس برادر دوقلوی هاشم بود؟

همچنین بخوانید:

پژوهشگر تاریخ: بنی امیه با بنی هاشم هیچ نسبت خویشاوندی ندارند!

استاد کریمو در ادامه افزود: یکی از علما امیه و هاشم را مانند قابیل و هابیل دانسته است ولی چنین مقایسه ای را می توان بین عبدشمس و هاشم انجام داد زیرا آنها مانند قابیل و هابیل برادر بودند. در حالی که طرف مقابل بنی هاشم در اسناد تاریخی، بنی امیه نامیده می شود نه بنی عبدشمس.

این پژوهشگر تاریخ اسلام ادامه داد: این مسئله نشان می دهد تاریخ نگاران می دانستند امیه فرزند عبدشمس نیست به همین علت فرزندان امیه را به عبدشمس نسبت نداده اند. ابوطالب فرزند عبدالمطلب نیز به فرزندان امیه می گفت شما از خاندان ما نیستید و حتی عرب نیستید و از فرزندان اسماعیل و فرزندان ابراهیم خلیل الله محسوب نمی شوید.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 22 فروردین 1397 - 10:39:51