پژوهشگر تاریخ: بنی امیه با بنی هاشم هیچ نسبت خویشاوندی ندارند!

یک شنبه 20 اسفند 1396 - 15:2:24
پژوهشگر تاریخ: بنی امیه با بنی هاشم هیچ نسبت خویشاوندی ندارند!

پژوهشگر تاریخ شیخ حسین کریمو اثبات کرد: امیه که رئیس و موسس بنی امیه است فرزند «عبد شمس» نیست وفرزندان او یعنی بنی امیه بر خلاف ادعای وهابیها که می گویند بنی امیه عموزادگان «بنی هاشم» هستند، از نژاد عرب نیستند و در نتیجه نوادگان حضرت ابراهیم (ع) نیستند.

 

قم – الكوثر

 

به گزارش شبکه جهانی الکوثر نویسنده و پژوهشگر تاریخ شیخ حسین کریمو در گفتگو با برنامه «حقائق التاریخ» شبکه جهانی الکوثر گفت: امیه یک غلام رومی بود که در خدمت «عبد شمس» بود و یکی از رسوم عرب جاهلی در آن زمان این بود که اگر یکی از اشراف به غلام خود علاقه مند می شد او را به فرزندی خویش می پذیرفت و یکی از دختران خود را به همسری او در می آورد.

وی ادامه داد: بر اساس این رسم عبد شمس که برادر دوقلوی هاشم بود غلام خود امیه را به فرزندی پذیرفت و او را به خود نسبت داد.

شیخ حسین کریمو در اثبات این مسئله گفت: بر اساس شواهد تاریخی و پژوهشهای اخیر مورخین یکی از دلائلی که این مسئله را ثابت می کند گفته های شخصی است که نمی توان گفتار او را نادیده گرفت و او کسی نیست جز ابوطالب فرزند عبد المطلب فرزند هاشم است. وی در اشعار خویش در برابر همه افراد قریش می گفت که بنی امیه عرب نیستند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید

 


یک شنبه 20 اسفند 1396 - 15:2:5