بشار الجعفری: تهدیدات ما را از حق دفاع از حاکمیت باز نمی دارد

چهار شنبه 22 فروردین 1397 - 7:50:45
بشار الجعفری: تهدیدات ما را از حق دفاع از حاکمیت باز نمی دارد

دمشق- الکوثر: نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت تاکید کرد تهدیدات شما مبنی بر اینکه به سوریه حمله می کنید موجب نخواهد شد تا ما از حقمان در دفاع از حاکمیت و وحدت ارضی کشور و همچنین مقابله با متجاوز باز بمانیم.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  بشارالجعفری در نشست شورای امنیت سازمان ملل با هدف بررسی طرح های پیشنهادی روسیه و آمریکا درباره سوریه با بیان اینکه شما را به انتخاب گزینه موفق در نظم جهانی که مبتنی بر اخلاق و تکثر گرایی باشد فرا می خوانم؛ افزود، آنچه این روزها رخ می دهد به تئاتر شبیه است اما عوامل این اتفاقات هرگز به هدف خود نخواهند رسید.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل  باتاکید براینکه آمریکا، انگلیس و فرانسه وحشی هستند که از تروریست ها حمایت می کنند، افزود:  در پی طرح اتهام های واهی مبنی بر استفاده دمشق از سلاح شیمیایی در دوما، وزارت امور خارجه سوریه از سازمان منع گسترش سلاح شیمیایی خواسته است تا کمیته حقیقت یاب را به این شهر اعزام کند هرچند آمریکا، انگلیس و فرانسه ماموریت کمیته تحقیق مشترک را به شکست کشاندند.

 

درهمین ارتباط : ادامه انتظارها برای انتشار بیانیه نهایی کاخ سفید درباره سوریه

 

 

بشارجعفری تصریح کرد: کشورهای عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد برای حمله به کشورهای مستقل تلاش می کنند تا از این طریق بتوانند بحران های داخلی خود را مخفی نگه دارند.کپی برداری مجدد از تجربه ایی که از آن به عنوان سازوکار مشترک تحقیق یاد می شد هرگز مقبول کشورهایی نیست که تلاش می کنند ماهیت آنانی که از مواد شیمیایی استفاده کرده اند آشکار شود.

 نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت سازمان ملل با هدف بررسی طرح های پیشنهادی روسیه و آمریکا درباره سوریه همچنین گفت: نقض نظام منع گسترش سلاح کشتار جمعی تخصصی است که فقط کشورهای غربی از عهده آن بر می آیند.

وی افزود: انگلیس با ولیعهد عربستان توافقنامه ای امضاء کرد که به موجب آن 100 میلیارد دلار سلاح به ریاض فروخته می شود تا عربستان بتواند به سیاست کشتار در یمن و سیاست غوطه ور کردن منطقه در جنگ ادامه دهد.
نشست شورای امنیت سازمان ملل با هدف رای گیری درباره گزارش های مربوط به استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه برگزار شد و سه قطعنامه به ترتیب ابتدا از سوی آمریکا و متحدانش و سپس روسیه ارائه شد که قطعنامه نخست با وتو روسیه رای نیاورد و دو قطعنامه دیگر نیز با مخالفت آمریکا و انگلیس مواجه شد .
بشار الجعفری درنشست شورای امنیت تاکید کرد : آماده همکاری با سازمان منع سلاح های شیمیایی OPCW برای افشای دروغ های سه کشور غربی هستیم.


اخبار سوریه را اینجا پیگیری کنید


چهار شنبه 22 فروردین 1397 - 7:50:14