ادامه انتظارها برای انتشار بیانیه نهایی کاخ سفید درباره سوریه

چهار شنبه 22 فروردین 1397 - 7:35:22
ادامه انتظارها برای انتشار بیانیه نهایی کاخ سفید درباره سوریه

دمشق- الکوثر: با نزدیک شدن به ساعات پایانی مهلت تعیین شده از سوی ترامپ اخبار و گمانه‌زنی‌ها پیرامون حمله نظامی آمریکا به سوریه شکل جدی‌تری به خود گرفته است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، برخی  منابع اطلاعاتی در امریکا اعلام کردند که مقامات آمریکایی می‌گویند تمام تجهیزات لازم برای حمله به سوریه از جمله هواپیماها، کشتی‌های جنگی و نیروی نظامی آماده‌اند و فرماندهان نظامی تنها منتظر دستور ترامپ هستند. 

این منابع می‌گویند هر لحظه احتمال حمله نظامی آمریکا به سوریه وجود دارد.

 برخی منابع اطلاعاتی به نقل از گزارش‌های تأیید نشده می‌گویند: بمب‌افکن‌های استراتژیک آمریکا وارد «کمبریج شایر» انگلیس شده‌اند. 

در همین حال پایگاه خبری اینترفکس در گزارش خود به نقل از یک منبع اگاه نوشته است به دلیل احتمال بمباران و حملات موشکی آمریکا به سوریه، شرکت‌های هواپیمایی در حال تغییر مسیرهای تردد هوایی خود از بر فراز دریای مدیترانه هستند.

اخبار تأیید نشده‌ای نیز وجود دارد که می‌گوید: سازمان هواپیمایی اروپا با انتشار یک بیانیه هواپیماهای غیرنظامی را طی 72 ساعت آینده از پرواز بر فراز سواحل شرقی مدیترانه و سوریه بر حذر داشته است .

پایگاه خبری لوفیگارو هم نوشت: جنگنده‌های «رافائل» فرانسه جهت شرکت در حمله به سوریه خود را به پایگاه «سنت دیزیر» در شرق این کشور رساندند.

فاکس نیوز همزمان با گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال اقدام نظامی آمریکا علیه سوریه نیز اعلام کرد یک ناوگروه تهاجمی به رهبری ناو هواپیمابر «ترومن» به سمت مدیترانه حرکت کرده است.

همچنین  شبکه خبری CNN  اعلام کرده است ناو هواپیمابر «آیزنهاور» حالت تهاجمی به خود گرفت؛ هواپیماهای F-18 این ناو زیر مهمات سنگین قرار گرفتند.
برخی منابع خبری می‌گویند که روسیه برای اولین بار هواپیماهای پیشرفته ضد زیردریایی خود را در سوریه مستقر کرده است. روسیه هشدار داده که در صورت اقدام نظامی علیه دمشق به آن پاسخ می‌دهد.

شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی هم در خبری فوری به نقل از رسانه ای رژیم صهیونیستی اعلام کرد: اسرائیل درجه آماده باش نیروهای خود را به منظور آمادگی برای هر گونه حمله احتمالی به سوریه افزایش داده است.
این شبکه همچنین به نقل از کانال دهم تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: نخست وزیر اسرائیل در یک نشست امنیتی اعلام کرد آمریکا به سوریه حمله نظامی خواهد کرد.
اسکای نیوز در خبری دیگر به نقل از منابع محلی گزارش داد: جنگنده های ائتلاف بین المللی به صورت گسترده در ارتفاع پایین بر فراز منطقه التنف در مرز عراق و سوریه به پرواز درآمده اند.


اخبار سوریه را اینجا پیگیری کنید


چهار شنبه 22 فروردین 1397 - 7:34:55