لاوروف: آمریکا به دنبال اهدافی غیر از مبارزه با داعش در سوریه است

دو شنبه 20 فروردین 1397 - 17:39:39
لاوروف: آمریکا به دنبال اهدافی غیر از مبارزه با داعش در سوریه است

تهران- الکوثر: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت حمله امروز به پایگاه هوایی تی-4 در استان حمص سوریه نشان می‌دهد بازیگرانی ناخوانده در سوریه حضور یافته‌اند و به دنبال اهدافی غیر از مبارزه با داعش هستند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سرگئی لاوروف در کنفرانسی مطبوعاتی در مسکو گفت، نظامیان ما در سوریه و نظام سوریه با برنامه های خطرناک و خصمانه‌ای مواجه هستند که هدف آن متهم کردن دمشق به استفاده از مواد شیمیایی علیه غیر نظامیان است. در منطقه غوطه شرقی و شهر دوما تصاویری از افراد بالغ و کودکانی پخش شد که روی آنها با سطل آب می ریختند. کسانی که در حال کمک بودند مجهز نبودند تا از خطر مواد سمی در امان بمانند. این تصاویر یادآور تصاویر دیگری از گروه موسوم به کلاه سفیدهاست. آنان نیز بدون هیچ گونه پوشش محافظتی، با موادی در تعامل بودند که به قول خودشان از آسمان فرو افتاده بود و حاوی گاز سارین بود. اما امروز می بینید که همین تصاویر دلیلی بر آغاز حملات لفظی علیه سوریه و ما شده است به این بهانه که روسیه، از نظامی که آن را به تعبیر خود نظام تروریستی می خوانند، حمایت می کند.

همچنين بخوانيد:

تاکید روسیه به واگذاری عفرین به نیروهای سوری

لاوروف روسای جمهور فرانسه و آمریکا را به اختراع دلیل برای متهم کردن نظام سوریه متهم کرد و افزود: کارشناسان ما و نمایندگان هلال احمر سوریه که در سازمان های بین المللی از جمله سازمان ملل متحد، نهاد خوشنامی است، در تحقیقاتی که انجام دادند اثری از گاز کلر و دیگر گازهای سمی در مکانی که آنان می گفتند پیدا نکردند.

لاوروف درباره حمله به فرودگاه تی-4 در حمص نیز اظهار داشت: آمریکا گفته است در این حمله نقشی نداشته، اما این حمله نشان می دهد اوضاع در سوریه خطرناک است زیرا بازیگرانی در این کشور حضور دارند که کسی آنان را برای حضور در سوریه دعوت نکرده است. آنان خودشان به بهانه ریشه کن کردن داعش و مبارزه با تروریسم وارد سوریه شده اند، اما در ادامه مشخص شد اهداف دیگری را در سوریه جستجو می کنند. برخی از این اهداف علنی و برخی سری هستند. این بازیگران همان اعضای ائتلاف بین المللی و آمریکایی هستند که بر خلاف اظهارات اخیر ترامپ درباره خروج، در پی تقویت جایگاهشان و باقی ماندن طولانی مدت در سوریه اند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


دو شنبه 20 فروردین 1397 - 17:38:59