تاکید روسیه به واگذاری عفرین به نیروهای سوری

دو شنبه 20 فروردین 1397 - 17:21:34
تاکید روسیه به واگذاری عفرین به نیروهای سوری

دمشق- الکوثر: وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد : شهر عفرین باید تحت کنترل نیروهای سوری قرار گیرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  لاوروف روز دوشنبه گفت: «راحت ترین راه برای عادی سازی اوضاع در عفرین بازگرداندن این شهر به دست ارتش سوریه است.»
وی افزود: مسئله عفرین در نشست سه جانبه روسیه، ایران و ترکیه در تاریخ چهارم آوریل به بحث گذاشته شد. 

لاوروف تاکید کرد: اگر اردوغان از قصد ترکیه برای اشغال عفرین سخن می گوید  اما آسان ترین راه برای عادی سازی اوضاع در عفرین عودت آن به دمشق است. ترکها اعلام کرده اند که به اهداف از پیش تعیین شده رسیده اند و این اراضی می تواند تحت سیطره دولت سوریه قرار گیرد.
وزیر خارجه روسیه درادامه  همچنین گفت: اتهامات استفاده از سلاح شیمیایی ضد سوریه تحریک آمیز است. نظامیان روس در سوریه بارها درباره اقدامات تحریک کننده استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه هشدار داده اند.
وی در جریان نشست خبری تصریح کرد : نمایندگان روسیه و هلال احمر سوریه آثاری از استفاده سلاح شیمیایی ضد غیرنظامیان نیافتند. مسکو با انجام تحقیقات درباره ادعای حمله شیمیایی در سوریه مخالفتی ندارد. آنچه ما از تصاویری که مصدومان و نحوه درمان آنها را نشان می دهد مشاهده کردیم یادآور تصاویر قبلی است که کلاه سفیدها منتشر کردند. هدف از آن حمله گسترده به دولت سوریه و نیز مسکو و ایران با این هدف که ما حامی آن هستیم.
لاوروف درادامه بیان کرد: امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا سرعت فوق العاده ای در نتیجه گیری مبنی بر اینکه رئیس جمهور سوریه در ورای حمله شیمیایی در دوما است، دارند.
وزیر خارجه روسیه همچنین گفت: اوضاع در سوریه با حمله امروز به فرودگاه التیفور در حومه حمص خطرناک شده است. روسیه درقبال دمشق در صورت حمله آمریکا متعهد است. گزارش ها و اخبار  درباره حمله موشکی به فرودگاه تیفور ضد و نقیض است اما این روند تحولات خطرناک است. اینکه بفهیم چه کسی به فرودگاه تیفور سوریه حمله کرده  مهم است.
وی با اشاره به اوضاع عفرین نیز گفت: اگر اردوغان از قصد ترکیه برای اشغال عفرین سخن می گوید  اما آسان ترین راه برای عادی سازی اوضاع در عفرین عودت آن به دمشق است. ترکها اعلام کرده اند که به اهداف از پیش تعیین شده رسیده اند و این اراضی می تواند تحت سیطره دولت سوریه قرار گیرد.

 


اخبار سوریه را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


دو شنبه 20 فروردین 1397 - 17:21:7