پاسخ غیرمنتظره امام خمینی(ره) به استفتاء نصرالله درباره عملیات شهادت طلبانه

دو شنبه 20 فروردین 1397 - 11:10:20
پاسخ غیرمنتظره امام خمینی(ره) به استفتاء نصرالله درباره عملیات شهادت طلبانه

بیروت- الکوثر: شیخ رافد التمیمی پژوهشگر اسلامی خاطره ای از استفتاء سیدحسن نصرالله از امام خمینی(ره) درباره عملیات شهادت طلبانه تعریف کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این پژوهشگر اسلامی با حضور در برنامه «عقائد الاسلام» شبکه جهانی الکوثر گفت: در یکی از سفرهای سیدحسن نصرالله به شهر قم، ایشان موضوع عملیات شهادت طلبانه را مطرح کرد و گفت ما خدمت امام خمینی(ره) رسیدیم و گفتیم دست ما به اسرائیلی ها نمی رسد و سلاح های متعارف ما بر آنها کارگر نیست و مجبوریم به گونه ای به عملیات شهادت طلبانه متوسل شویم. آیا این کار جایز است؟

شیخ التمیمی افزود: نصرالله گفت ما سرگردان بودیم و نمی دانستیم امام چه فتوا خواهد داد ولی پاسخ امام خمینی(ره) ما را شگفت زده کرد که گفت: این گونه عملیات نه تنها جایز بلکه در شرایط کنونی واجب است!

این پژوهشگر علوم اسلامی افزود: علمای اسلامی به اتفاق آراء قتل نفس (خودکشی) را حرام می دانند ولی در شرایط معین، حاکم اسلامی جامع الشرائط در این باره نظر می دهد. یک مسئول حزبی یا دولتمرد یا وزیر نمی تواند در این باره نظر بدهد بلکه فقط حاکم فقیه جامع الشرایط می تواند طبق موازین معین و ضوابط منطقی که مطابق با شریعت باشد، حکم شرعی را از حرام به واجب تبدیل کند.

شیخ التمیمی افزود: این موازین از دل شریعت مقدس استخراج می شود و نظر فقیه نیست زیرا فقیه حق ندارد خودش موازین را تعریف کند بلکه موازین را از دل شریعت استخراج می کند. چنین کاری در صورت فراهم شدن همه شرایط، امکان پذیر است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


دو شنبه 20 فروردین 1397 - 11:9:49