آيا تلگرام در روسیه هم فیلتر می‌شود؟

جمعه 17 فروردین 1397 - 20:49:32
آيا تلگرام در روسیه هم فیلتر می‌شود؟

تهران- الکوثر: سازمان نظارت بر رسانه های روسیه روز جمعه شكایت نامه ای را علیه تلگرام با مضمون درخواست مسدود كردن امكان دسترسی به این سامانه پیام رسان اجتماعی در این كشور، به دادگاه ارائه كرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سازمان نظارت بر رسانه های روسیه شكایت علیه تلگرام را به دادگاه منطقه تاگانسكی مسكو ارائه داده است. در این شکایت از دادگاه فیلتر تلگرام و محدودیت دسترسی به این سامانه در روسیه درخواست شده است. در شكایت نامه سازمان نظارت بر ارتباطات جمعی روسیه به نقل از سازمان امنیت فدرال روسیه (اف اس ب) آمده سرویس پیام رسان تلگرام به وظیفه خود به عنوان منتشر كننده اطلاعات عمل نكرده است.

سازمان نظارت بر رسانه های روسیه پیش تر اعلام كرده بود كه از سازمان امنیت فدرال روسیه هیچ پاسخی مبنی بر اجرای درخواست آن از سوی تلگرام دریافت نكرده است. سازمان امنیت فدرال روسیه (اف اس ب) 15 روز به تلگرام مهلت داده بود تا كلیدی برای رمزخوانی پیام های شخصی مخاطبانش به این سازمان ارائه كند كه این مهلت روز چهارشنبه به پایان رسید.

این سازمان معتقد است تروریست ها 14 فروردین ماه سال 96 برای انجام دادن عملیات انتحاری در مترو سن پترزبورگ كه به كشته شدن 14 تن منجر شد، از تلگرام استفاده كرده بودند.

بر همین اساس سازمان امنیت روسیه 29 تیرماه 95 (19 ژوئیه 2016) به تلگرام دستور داد امكان دسترسی به این شبكه اجتماعی به این سازمان داده شود. روسیه همچنین تلگرام را به نقض قانون جدید رسانه‌ها در این كشور متهم كرده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرام فارسی الکوثر  اینجا کلیک کنید


جمعه 17 فروردین 1397 - 20:48:59