ظربف: «دوشیدن» سعودی‌ها ادامه دارد!

پنج شنبه 16 فروردین 1397 - 15:3:6
ظربف: «دوشیدن» سعودی‌ها ادامه دارد!

تهران- الکوثر: باج خواهی علنی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از سعودی‌ها برای آن که نظامیان آمریکایی در سوریه باقی بمانند، واکنش محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران را به دنبال داشت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ظریف در صفحه توییتر خود با اشاره ضمنی به اظهارات اخیر ترامپ مبنی بر این که اگر عربستان می خواهد نیروهای نظامی آمریکا در سوریه بمانند باید هزینه این موضوع را تامین کند از این اقدام ترامپ به عنوان «دوشیدن» سعودی‌ها یاد کرد و نوشت: «کماکان، "دوشیدن" بی کم و کاست ادامه دارد. امروز به قطعیت رسید که ترامپ از حامیان مالی داعش 4 میلیارد دلار دیگر می خواهد تا نیروهای ناخوانده ایالات متحده را در سوریه نگه دارد».

ظریف افزود: «در واقع هر کاری می کنند تا روند موفقیت به دست آمده علیه افراط ‌گرایان را معکوس کرده و وحدت ملی سوریه را تضعیف نمایند».

دونالد ترامپ که قبلا گفته بود نظامیان آمریکایی را به زودی از سوریه خارج خواهد کرد اخیرا گفت اگر عربستان بخواهد نیروهای آمریکایی در سوریه بمانند باید پول آن را بپردازد! ترامپ خاطرنشان کرد: «ماندن در سوریه هزینه مالی بسیار زیادی برای کشور ما دارد و منافع آن برای دیگر کشورها خیلی خیلی بیشتر از منافعی است که برای خودمان دارد».


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرام فارسی الکوثر  اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 16 فروردین 1397 - 15:2:43