پاسخ تند اردوغان به پیشنهاد میانجی‌گری مکرون

جمعه 10 فروردین 1397 - 18:54:52
پاسخ تند اردوغان به پیشنهاد میانجی‌گری مکرون

تهران- الکوثر: رئیس‌ جمهور ترکیه امروز جمعه با انتقاد تند از پیشنهاد امانوئل مکرون همتای فرانسوی خود برای میانجیگری میان ترکیه و کردهای سوریه گفت: تو که هستی که می‌خواهی میانجیگری کنی؟!

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رجب طیب اردوغان همچنین از آغاز تدارکات برای اجرای عملیات بیشتر برای پاکسازی شهرهای رأس العین، عین العرب و تل ابیض در شمال سوریه از افراد مسلح یگان های مدافع خلق سخن گفت. او در ادامه اظهاراتش تاکید کرد: ترکیه هیچ قصد و نیتی برای آسیب رساندن به نیروهای ائتلاف آمریکا و متحدان کشورش در منطقه ندارد.

اردوغان با اشاره به انتقال برخی از نیروهای پ.ک.ک از کوه‌های قندیل به منطقه کردنشین سنجار در شمال شرق عراق گفت: «هر آن ممکن است به سنجار شبیخون بزنیم».

رئیس جمهور ترکیه در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به عملیات شاخه زیتون ارتش این کشور در سوریه گفت در این عملیات «تاکنون سه هزار و ۸۰۰ تروریست از دور خارج شده‌اند». منظور از «از دور خارج شدن»، بازداشت، محاصره و یا کشته شدن تروریستهاست.

رئیس‌ جمهور ترکیه در ادامه به علت آنچه که اقدامات مداخله ‌جویانه فرانسه توصیف شد، از امانوئل مکرون رئیس جمهور این کشور انتقاد کرد.

پیشتر در روز پنج‌شنبه دفتر ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد، پاریس برای میانجیگری میان ترکیه و نیروهای سوریه دموکراتیک آمادگی دارد و به این نیروها درباره حمایت فرانسه از برقراری ثبات در شمال سوریه اطمینان خاطر داده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


جمعه 10 فروردین 1397 - 18:54:43

دسته بندی :