واکنش جمعیت الوفاق بحرین به اتهام ساختگی جاسوسی به شیخ علی سلمان

جمعه 3 فروردین 1397 - 15:21:42
واکنش جمعیت الوفاق بحرین به اتهام ساختگی  جاسوسی به شیخ علی سلمان

منامه- الکوثر: در پی اصرار رژیم بحرین به ادامه محاکمه شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق به اتهام جاسوسی برای قطر ، الوفاق با صدور بیانیه ای تاکید کرد اظهارات شهود بین المللی و کارشناسان امور امنیتی و جنائی، همگی از ساختگی بودن قضیه و حجم تقلبی بودن ادله مطرح شده علیه شیخ علی سلمان حکایت دارد .

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در بیانیه جمعیت الوفاق بحرین آمده است در نهمین جلسه این محاکمه که پنجشنبه ۲۳ مارس ( ۲ فروردین ۹۷) برگزار شد تیم دفاع از شیخ علی سلمان دو شهادت فنی موثق بین المللی ارائه کرد  که اثبات کرده اند مکالمات تلفنی شیخ علی سلمان که با استناد به آنها متهم شده است ، تقطیع، مونتاژ و دستکاری شده اند و جعلی اند و بنابراین رکن اصلی قضیه ساقط است .

همچنین طرف دیگری که در دادگاه به ارائه شهادت خود در دفاع از شیخ علی سلمان پرداخت،  "شبلی ملاط" استاد حقوق بود که در مکالمات مورد استناد آل خلیفه  برای  متهم کردن شیخ سلمان به جاسوسی برای قطر  از  اونام برده شده است.

از سوی دیگر در این جلسه دادگاه،  "عبدالنبی سلمان"،  رئیس سابق انجمن دموکراتیک پیشرو بحرین که از شخصیتهای برجسته ملی است از شیخ علی سلمان  باارائه شهادت خود  دفاع کرد .

الوفاق در پایان با تاکید بر اینکه حقه، دروغ و نیرنگ در سیستم دادستانی عمومی و دادگاه بحرین راه را برای برپایی نمایشهای مضحک و کذب جهت مجازات معارضان حکومت باز گذاشته است، گفت: تمامی ارکان این قضیه فروریخته وساقط شده و این قضیه فاقد پایه و اساس است.

 شیخ علی سلمان هم اکنون در حال سپری کردن آخرین سال از محکومیت ۴ ساله پیشین خود در زندان است.


اخبار بحرین را اینجا پیگیری کنید


جمعه 3 فروردین 1397 - 15:21:32