سخنرانی رهبر معظم انقلاب در حرم رضوی

چهار شنبه 1 فروردین 1397 - 16:38:13

تهران- الکوثر: همزمان با نخستین روز سال 1397 ، سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع با شکوه هزاران نفر از زائران و مجاوران حرم رضوی (ع)­ آغاز شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در این دیدار و سخنرانی، ضمن ترسیم نقشه راه ­کشور در سال جدید، نکات مهمی را در خصوص اهمیت نام گذاری امسال با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» بیان خواهند کرد.

بخش از سخنرانی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای به شرح ذیل است :

 خدای متعال را شاکرم که توفیق عنایت کرد یک بار دیگر، یک سال دیگر در کنار این بقعه مطهر و مبارک با شما مردم عزیز و وفادار دیدار کنم و سلام مخلصانه خود را به زوار عزیز که از سراسر کشور در اینجا اجتماع کردند و به مجاوران محترم این شهر مقدس عرض کنم.
🔹شهادت حضرت امام هادی(ع) را تسلیت عرض می‌کنم، این امام بزرگوار در مجموعه آثار و برکاتی که از ائمه هدی رسیده است، این خصوصیت را دارد که در ضمن زیارت، مهم‌ترین اصول مربوط به امامان را با بیان شافی و زیباترین تعبیرات بیان کرده است.
🔹امیدواریم به برکت نگاه عطوفت آمیز این امام بزرگوار که شهادت ایشان با روز اول سال و با عید نوروز همراه شده است، ملت ایران در این سال از هدایت الهی برخوردار باشد.
🔹امروز چند مطلب را من عرض خواهم کرد به شما برادران و خواهران عزیز و در واقع به همه ملت بزرگ ایران؛ اولا یک نگاه گذرایی به کارنامه ۴۰ ساله جمهوری اسلامی، چه در اصول بنیانی و شعارها و ارزش‌ها و چه در عملکرد، یک نگاه اجمالی خواهیم کرد؛ چون سال ۹۷ چهلمین سال پیروزی انقلاب است.
🔹در این ۴۰ سال این پرچم برافراشته، چشم‌ها و دلها را در مجموعه عظیمی از ملت‌های منطقه به‌خود جلب کرده است.
🔹مایلیم یک نگاه اجمالی کنیم و ببینیم در این ۴۰ سال ، شعارهای اصلی نظام جمهوری اسلامی در چه وضعیتی است و عملکرد ما مسئولین در این مدت چگونه است.
🔸بنده اکتفا می‌کنم به بیانی کوتاه و تقریبا با اشاره. بیان مفصل این موضوع را محول می‌کنم به جلسه دیگری در ماه مبارک رمضان اگر زنده بودم و درک کردم، در یکی از دیدارها مفصل صحبت می‌کنم.

🔹در کشور ما استعدادها و ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای وجود دارد که تاکنون از آن‌ها استفاده نشده است، اگر استفاده بشود، وضعیت کشور به‌مراتب پیش خواهد رفت و بهتر خواهد شد.
🔹در باب ارزش‌های اصلی انقلاب و شعارها و اصول بنیادین انقلاب، آن‌چه می‌توانم عرض کنم این است که انقلاب امتحان خوبی در این زمینه پس داده است، یعنی ملت ایران توانسته است اصول بنیادین و شعار اصلی انقلاب را به همان استحکام اول تاکنون حفظ کنند.
🔹امروز کشور از استقلال برخوردار است، این خواست عمومی مردم در انقلاب بوده است؛ یعنی واکنش مردم ایران به ۲۰۰ سال سلطه بیگانگان بر این کشور است.
🔹خوب است جوانان ما این را مورد توجه قرار بدهند. تا قبل از انقلاب، حکومت‌ها زیر سایه قدرت‌های بیگانه حکومت می‌کردند.
🔹در طول این سال‌های متمادی، حکومت‌های ما را یا این قدرت یا آن قدرت می‌آورد و می‌برد. در برهه‌ای از زمان، انگلیس و روس تزاری با هم توافق کردند ایران را بین خودشان تقسیم کردند.

ویدیوی 2

ویدیوی 3

ویدیوی 4

ویدیوی 5

ویدیوی 6

ویدیوی 7

ویدیوی 8

ویدیوی 9

ویدیوی 10

 

این خبر تکمیل می شود..


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 1 فروردین 1397 - 16:37:44