کشیش مجارستانی: امام علی(ع) اولین شخصیت صلح طلب در جهان بود

یک شنبه 27 اسفند 1396 - 11:35:26
کشیش مجارستانی: امام علی(ع) اولین شخصیت صلح طلب در جهان بود

تهران- الکوثر: رئیس دانشگاه کاتولیکی پیتر پازمانی مجارستان در زیارت حرم امام اول شیعیان با استناد به کتاب نهج البلاغه حضرت علی(ع) را نخستین شخصیت تاریخی صلح طلب توصیف کرد. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، پرفسور کشیش «سرومی اسبولچ» رئیس دانشگاه کاتولیکی پیتر پازمانی از  مجارستان به همراه جمعی از اساتید دانشگاه شهر کوت عراق به زیارت بارگاه مطهر امام علی(ع) مشرف شدند و با مسئولین آستان دیدار و گفتگو کردند. 

این کشیش و استاد دانشگاه مجارستانی طی مصاحبه ای با واحد اطلاع رسانی آستان مقدس امام علی علیه السلام اظهار داشت:« برای بار دوم است که به زیارت حرم حضرت علی(ع) می آیم. ایشان نخستین کسی بود که به برقراری صلح و آرامش میان ملت های دنیا دعوت کرد. از آنچه که در کتاب نهج البلاغه می خوانیم چنین برمی آید که حضرت علی (ع) یک نماد و سمبل مذهبی برای تمامی ادیان و رسالت های انسانی جهان است و باید این شخصیت بزرگ همواره مورد تجلیل و احترام قرار گیرد.» 

پرفسور اسبولچ افزود: پس از زیارت نخست که به حرم حضرت علی(ع) داشتم در مجله کلیسای کاتولیک مجارستان مقاله ای تحت عنوان (اسلام و حقیقت آن) منتشر کردم و در آن درباره مسلمانان دنیا و به ویژه مسلمانان عراق مباحثی را ذکر کردم و نشان دادم که حقیقت دین اسلام و رسالت انسانی آن با تصویر منفی و نادرستی که در ذهن برخی ملت هاست کاملا تفاوت دارد. 

وی درباره دانشگاه پیتر پازمانی گفت: رشته های این دانشگاه کاتولیک در زمینه الهیات می باشد و از تمامی ادیان دنیا از جمله دین اسلام در این دانشگاه دانشجو می پذیرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثر فارسی اینجا کلیک کنید 


یک شنبه 27 اسفند 1396 - 10:36:37

دسته بندی :