حلقه‌های سناریوی حملات شیمیایی در سوریه تکمیل می‌شود

شنبه 26 اسفند 1396 - 18:39:10
حلقه‌های سناریوی حملات شیمیایی در سوریه تکمیل می‌شود

تهران- الکوثر: رئیس اداره کل عملیات ستاد ارتش روسیه از ارسال 20 تن گاز کلر به جنوب مناطق عاری از تنش در سوریه به منظور استفاده از آن در سناریوی حملات شیمیایی و نسبت دادن آن به دولت سوریه خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به گفته «سرگئی رودسکوی» اقدامات تحریک آمیز با استفاده از سلاح های شیمیایی برای توجیه حملات ارتش آمریکا در سوریه در حال انجام است. یک محموله مواد شیمیایی متشکل از 20 تن گاز کلر در پوشش کاروان بشردوستانه از سوی چند سازمان غیر دولتی در جنوب سوریه تحویل داده شده است.

این مقام نظامی روسیه در ادامه تصریح کرد در قسمت شرقی دریای مدیترانه، در خلیج فارس و دریای سرخ، ناوهای آمریکایی مجهز به موشک‌های کروز مستقر شده اند و آماده برای هدف قرار دادن سوریه هستند.

رودسکوی همچنین نظامیان آمریکایی مستقر در پایگاه التنف نزدیک مرز سوریه و اردن را به آموزش دادن افراد مسلح برای دست زدن به حملات شیمیایی متهم کرد.

این ژنرال روس گفت: بر اساس اطلاعاتی که در اختیار ما قرار گرفته است، برخی فرماندهان امریکایی اقدام به آموزش چندین گروه از شبه نظامیان برای دست زدن به اقدامات تحریک آمیز با استفاده از سلاح های شیمیایی کرده‌اند. وی افزود‏‏، در واقع، استفاده از سلاح های شمیایی در منطقه التنف توسط نظامیان آمریکایی شبیه سازی می شود.

مقامات بلندپایه سوریه و روسیه اخیرا درباره سناریوی حامیان گروه های تروریستی برای اجرای حملات شیمیایی علیه غیرنظامیان در مناطق تحت سیطره تروریست‌ها و نسبت دادن آن به ارتش سوریه و سپس هدف قرار دادن مراکز نظامی سوریه به این بهانه هشدار داده اند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


شنبه 26 اسفند 1396 - 18:38:53