سفیر جدید انگلیس در ایران کیست؟

چهار شنبه 23 اسفند 1396 - 18:14:37
سفیر جدید انگلیس در ایران کیست؟

تهران- الکوثر: راب ماکر سفیر جدید انگلیس در ایران که جانشین نیکلاس هاپتون شده قرار است حدود دو هفته دیگر سکان سفارت انگلیس در ایران را به دست گیرد .

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  راب ماکر  دارای همسر و دو فرزند و از 1990 وارد وزارت خارجه انگلیس شده است .

ماکر  در جزایر فالکلند ( مالویناس )،  رومانی،  بخش خاور نزدیک و شمال آفریقای وزارت خارجه انگلیس ، بخش جنوب آفریقا ، سیرالئون  و  واشنگتن فعالیت داشته و مسئول بخش های مهمی چون خاورمیانه و مبارزه با تروریسم را عهده دار بوده است .

 راب ماکر تا سال 2004 در وزارت امور خارجه مسئول بخش سیاست گذاری ضد تروریسم در وزارت خارجه انگلیس  و از 2004 تا 2006 کنسول سیاسی در هند بود و از 2006 به مدت دو سال مدیر بخش خدمات کنسولی وزارت خارجه انگلیس شد  .

راب ماکر در سال 2008 تا 2001 نخستین بار به عنوان سفیر انگلیس در کنیا فعال بود .

او از 2011 تا 2016 مدیر بخش دولت ، امور عمومی و ریسک سیاسی در شرکت نفت و گاز انگلیس به نام بی جی گروپ بود این شرکت بیش از پنج هزار کارمند دارد و نزدیک 20 میلیارد دلار دارایی های این شرکت است و زیر نظرشرکت رویال داچ شل کار می کند ماکر  از 2016 به فراگیری زبان مشغول بوده است  ( احتمالازبان فارسی ) .

پس از اعلام راب به عنوان سفیر جدید انگلیس در ایران بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس گفت : ایران  نقش مهمی در خاورمیانه دارد اما ضروری است که این نقش سازنده باشد همانطور که در سفر دسامبر گذشته به ایران گفتم .

وی افزود :  برجام که در سال 2015 امضا شد یک موفقیت بزرگ دیپلماتیک محسوب می شود که نتیجه سالها صبر و فعالیت دیپلماتیک مداوم بود.

راب ماکر نیز با ابراز خرسندی از مسئولیت جدیدش گفت : انگلیس برای امن تر و با ثبات تر ساختن خاورمیانه که هدف ماست به تعامل با ایران که نقشی حیاتی در این زمینه دارد ادامه خواهد داد و من مشتاقانه اماده همکاری با دولت ایران و شرکای بین المللی ام تا برجام راحفظ کنیم و از راه تعامل سازنده در امور حقوق بشر ، بازرگانی و یافتن راه حل سیاسی برای یمن ، سوریه و جاهای دیگر همکاری کنیم .


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 23 اسفند 1396 - 18:8:3