هشدار پژوهشگران درباره تغییرات بهمن های هیمالیا

چهار شنبه 23 اسفند 1396 - 11:10:44
هشدار پژوهشگران درباره تغییرات بهمن های هیمالیا

تهران- الکوثر: گروهی از پژوهشگران دانشگاه ژنو ضمن هشدار در باره تاثیرات شدید آب و هوایی  بر حرکت و فعالیت بهمن های مناطق غربی هیمالیا خواستار مقابله علمی و اصولی با اینگونه تغییرات شدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  نتایج علمی پژوهش های زیست محیطی که در نشریه آکادمی ملی علوم منتشر شده است نشان می دهد سقوط بهمن های مناطق غربی هیمالیا در مقایسه با 1970 و سال های پیش از آن بیشتر شده است.
به گزارش خبرگزاری شین هوا از واشنگتن به نقل از گروه پژوهشی دانشگاه ژنو، میانگین اندازه بهمن ها در خلال سال های 1970 تا 1977 و 1989 تا 2003 درمقایسه با اندازه بهمن های طول تاریخ  بزرگتر شده است.
خوان آنتونیو بالستروس-کانواس به همراه  گروهی از کارشناسان ، درمنطقه ای از هیمالیای هند غربی با هدف مطالعات علمی منطقه تاریخی 150 ساله مربوط به بهمن های برفی را بازسازی کردند.
این پژوهشگران با استفاده از نمونه گیری آماری ، روابط و حرکات بهمن و متغیرهای آب و هوایی ماهانه را بررسی کردند.
دانشمندان در آزمایش های خود دریافتند دمای هوا بین دسامبر و مارس تغییرات زیادی بر حرکت و فعالیت بهمن های می گذارد.
براساس نتایج آزمایش ها، ادامه گرمایش زمین در دهه های اخیر تاثیر مستقیم و زیادی بر روند افزایش حرکات بهمن ها در مناطق غربی هیمالیا بر جا گذاشته است.
پژوهشگران به منظور توسعه و گسترش مدیریت مقابله با خطرات تهدید کننده بهمن های برفی و اجرای سیاست های کاهش فجایع طبیعی خواستار براقدامات اصولی و علمی هماهنگ شده تاکید کردند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 23 اسفند 1396 - 11:5:6

دسته بندی :