اردوغان ناتو را به مداخله در سوریه فراخواند!

یک شنبه 20 اسفند 1396 - 4:32:51
اردوغان ناتو را به مداخله در سوریه فراخواند!

تهران- الکوثر: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه خواهان دخالت ناتو در سوریه برای پشتیبانی از عملیات نظامیان ترکیه در این کشور شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رئیس جمهور ترکیه در ششمین کنگره حزب حاکم عدالت و توسعه در استان مرسین گفت، در حال حاضر 850 کیلومتر مربع از خاک سوریه را تحت کنترل خود گرفته ایم ولی هدف ما تحت کنترل درآوردن دو هزار کیلومتر مربع از خاک این کشور است.

اردوغان در عین حال گفت، درد اصلی ما اشغال خاک سوریه نیست، بلکه پاکسازی تروریست‌ها از آن مناطق است و افزود: هر جا تروریست‌ها حضور داشته باشند، ما هم وارد آنجا خواهیم شد... برخی تروریست‌ها به پنسیلوانیا، آلمان، هلند و یا کشورهای دیگر فرار کرده اند و ما آنها هر کجا که فرار کنند، تحت تعقیب قرار خواهیم داد!

مقامات ترکیه اعضای یگان های مدافع خلق (ی پ گ) را بخشی از حزب کارگران کردستان (پ ک ک) و تروریست می‌دانند.

اردوغان با اشاره به این که نیروهای ترکیه و متحدان سوری آنها در آستانه ورود به شهر عفرین هستند گفت: اگر ما مانند تروریست‌ها و کشورهای دیگر عمل می کردیم و وجدان و حساسیت‌هایمان را نادیده می گرفتیم، عفرین را سه روزه تصرف می کردیم.

اردوغان با اشاره به این که ترکیه عضو پیمان ناتو است و به فراخوان ناتو برای اعزام نیرو به افغانستان و بالکان پاسخ مثبت داد افزود: ما انتظار داریم که ناتو برای پشتیبانی از ترکیه که عضو ناتو است در سوریه وارد عمل شود چرا که 911 کیلومتر مرزهای ترکیه تهدید می شود.

اردوغان درباره اهداف عملیات نیروهای ترکیه در سوریه نیز گفت: ما بعد از پاکسازی جرابلس، راعی، اعزاز و الباب از تروریست‌ها، اکنون قصد داریم عفرین، منبج، عین العرب، راس العین، قامشلی و غیره را نیز از تروریست‌ها پاکسازی و این مناطق را بازسازی کنیم.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرام فارسی الکوثر  اینجا کلیک کنید


شنبه 19 اسفند 1396 - 23:7:4