هشدار مکرر سوریه به سازمان ملل درباره استفاده تروریست‌ها از سلاح‌های شیمیایی

شنبه 19 اسفند 1396 - 14:2:32
هشدار مکرر سوریه به سازمان ملل درباره استفاده تروریست‌ها از سلاح‌های شیمیایی

دمشق- الکوثر: نماینده سوریه در سازمان ملل اعلام کرد، دمشق 140 بار در قالب نامه‌های موثق به سازمان ملل متحد درباره سلاح‌های شیمیایی تروریست‌ها هشدار داده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  «بشار الجعفری» نماینده سوریه در سازمان ملل گفت، دولت سوریه دهها نامه مستند به شورای امنیت و سازمان منع تسلیحات شیمیایی وابسته به سازمان ملل ارسال کرده است که تایید می‌کند گروه‌های تروریستی از سلاح‌های ممنوعه ضد غیرنظامیان در سوریه استفاده می‌کنند.

نماینده سوریه در سازمان ملل با اشاره به اطلاعاتی درباره کامیون‌های حامل گازسمی که 22 فوریه گذشته از گذرگاه مرزی «باب الهوی» در مرز ترکیه عبور کرده‌اند، افزود، این مواد در اختیار تروریست‌ها قرار داده شد تا از آن علیه شهروندان غیرنظامی درمناطق تحت اشغال خود استفاده کنند.

این دیپلمات سوری با ابراز تاسف از نادیده گرفتن مسئولان سازمان ملل  از  اطلاعات موثق دولت سوریه درباره بکارگیری سلاح‌های شیمیایی ازسوی تروریست‌ها علیه غیرنظامیان سوری تصریح کرد، هدف از چنین اقداماتی، طراحی سناریوی جدیدی علیه دولت سوریه است.

آمریکا و همپیمانانش همچنان از تروریستهای حاضر در سوریه حمایت می‌کنند

«بشار الجعفری» همچنین افزود، هدف آمریکا و همپیمانانش از طرح ادعاهای دروغ درباره استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی در غوطه شرقی صرفا حمایت از تروریست ها است.

وی تصریح کرد که کشورهای حامی تروریسم در سوریه عادت کرده اند که استفاده از سلاح شیمیایی را بهانه ای برای خود قرار دهند تا مانع از پیشروی ارتش سوریه شوند و از این مسئله چند بار به عنوان اهرم فشاری علیه حکومت سوریه استفاده کرده‌اند.

حمایت ترکیه از تروریست ها

وی در پایان درباره حملات ترکیه به شهر عفرین هم تأکید کرد که سوریه از دفاع از یک وجب از خاک خود کوتاه نخواهد آمد؛ حال در برابر گروههای تروریستی باشد یا نیروهای ترکیه، آمریکا یا اسرائیل.

معارضان مسلح سوری چهارم آوریل 2017 درحمله‌ای با استفاده از سلاح‌های شیمیایی در «خان‌‌شیخون» در استان ادلب، شمال غرب سوریه، 80 نفر را به خاک و خون کشیدند.  

حمله شیمیایی تروریست ها به خان شیخون

حامیان تروریست‌ها با مطرح کردن ادعاهای ساختگی ضد سوریه درصدد فضاسازی برای مهیا کردن شرایط با هدف به‌کارگیری بیشتر تسلیحات شیمیایی ازسوی تروریست‌ها برای ممانعت از شکست کامل آنها در سوریه هستند. 


اخبار سوریه را اینجا پیگیری کنید


شنبه 19 اسفند 1396 - 14:2:24