چرا «ابن عباس» از نظر وهابی ها کافر است؟

شنبه 19 اسفند 1396 - 10:47:44
چرا «ابن عباس» از نظر وهابی ها کافر است؟

تهران- الکوثر: اندیشمند و پژوهشگر علوم اسلامی گفت با توجه به برداشتی که وهابیت از دین اسلام دارد، ابن عباس از صحابه پیامبر اسلام (ص) نیز کافر دانسته می شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، استاد اسد محمد قصیر پژوهشگر تاریخ اسلام و تاریخ وهابیت در برنامه «احکام الاسلام» شبکه جهانی الکوثر گفت: برخلاف دیدگاه وهابیت، بزرگترین علمای اهل سنت و جماعت نیز آیات قرآن کریم را تأویل و تفسیر کرده اند.

این استاد بزرگ حوزه با استناد به کتاب «الجامع لاحکام القرآن» نوشته امام القرطبی گفت: القرطبی روایتی از صحابه پیامبر عبدالله بن عباس نقل کرد که در تفسیر واژه «الکرسی» در آیة الکرسی گفته است منظور از «کرسی خداوند» در واقع «علم خداوند» است.

شیخ اسد محمد قصیر افزود: ابن عباس «کرسی» را به معنای «علم» تفسیر کرد که این تفسیر مورد پذیرش طبری نیز قرار گرفت و اهل سنت نیز او را جزء سلف صالح می دانند.

این پژوهشگر علوم اسلامی و صاحب دهها تألیف در زمینه تاریخ اسلام و تاریخ وهابیت افزود: اما وهابی ها در کتاب «المسیر فی التفسیر» که در عربستان سعودی چاپ شده است در تشریح آیت الکرسی نوشته اند که خداوند –عز و جل- بر تخت نشسته و پاهایش را روی «کرسی» گذاشته است!

به گفته استاد قصیر، با توجه به این مسئله، از نظر وهابی ها «عبدالله ابن عباس» کافر محسوب می شود و اگر الآن زنده بود می بایست توبه می کرد یعنی می پذیرفت مقصود از «کرسی» همان چهارپایه است وگرنه کشته می شد و جسدش به زباله دانی انداخته می شد تا موجب آزار مسلمانان نشود!


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


شنبه 19 اسفند 1396 - 10:45:19