لاریجانی: آمریکا و اروپا صلاحیت صحبت درباره حقوق بشر را ندارند

شنبه 19 اسفند 1396 - 8:59:35
لاریجانی: آمریکا و اروپا صلاحیت صحبت درباره حقوق بشر را ندارند

تهران- الکوثر: معاون حقوق بشر قوه قضاییه گفت: آمریکا و اروپا به دلیل ارتکاب به جنایات ، صلاحیت صحبت درباره حقوق بشر را ندارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، محمد جواد لاریجانی درآستانه سفر به سی و هفتمین اجلاس حقوق بشر در ژنو افزود: کشورهای غربی رفتار تجاوگرانه ای نسبت به حقوق میلیون ها انسان دارند و حقوق آنها را نادیده گرفته اند.
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران به این رفتارها و حوادث بسیار حساس است و از این رفتار تجاوزکارانه آنها که صورت انسان دوستانه و حقوق بشری هم به ان داده اند ، پرده برداری می کند.
لاریجانی افزود: هزاران نفر در یمن کشته شده و میلیون ها نفر دراین کشور در آستانه گرسنگی خطرناک قراردارند اما متجاوزان به حقوق یمن مورد حمایت و مدافعان حقوق این کشور مورد تعرض حقوق بشری هستند.
لاریجانی اضافه کرد: جنایات آمریکایی ها و غربی ها در جهان به ویژه کشورهای منطقه باید برملا شود و جمهوری اسلامی ایران این حوادث را با نگاه حق طلبانه بیان می کند.
لاریجانی با بیان اینکه امروز صدای حق طلبی کم به گوش می رسد و رسانه ها و دولت ها گرفتار ساختارهای بسیار خطرناک شده اند ، اضافه کرد: فضای مجازی دنیایی از اطلاع نمایی برای پوشش حقایق شده است.
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران تجربه بسیار موفق حقوق بشر و به عنوان لنگر بزرگ دموکراسی در غرب آسیاست.
معاون حقوق بشر قوه قضاییه افزود:​ دولت های مستکبر که مدعی بودند فقط نگاه سکولار و لیبرال می تواند دموکراسی قوی درست کند نگران الگوی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران شده اند.
لاریجانی گفت : تهاجمات در زمینه حقوق بشر بر ضد ایران تهاجمات بسیار رسوایی است و ما با قدرت ، حساسیت ، استدلال و حوصله این تهاجمات را پاسخ می دهیم و هر تهاجم را به فرصتی برای بیان مواضع حق طلبانه خود تبدیل می کنیم.
معاون حقوق بشر قوه قضاییه با بیان اینکه مسئله حقوق بشر مسئله همه انسان هاست ، افزود: تلاش می کنیم حضور فعال در بازسازی مفهومی و ساختاری حقوق بشر داشته باشیم.
وی گفت : اسناد حقوق بشر نسل اول در غیاب تفکر اسلامی شکل گرفت و این اسناد نسل دوم نیز با سیطره کشورهای غربی تهیه شد.
لاریجانی گفت: اکنون دوره اسناد سوم است و دیگر قابل قبول نیست که این اسناد بدون تفکر اسلامی و با دخالت کشورهای غربی شکل بگیرد.
وی افزود: در سازمان ملل به جای پیگیری حقوق بشر دغل بازی سیاسی و نگاه متناقض به این حقوق وجود دارد و رفتار سازمان ملل پوششی برای دفاع از تروریست ها و اعمال تروریستی است.
وی گفت: مکانیزم یو پی آر با تلاش ایران فعال است و همه کشورها را در زمینه حقوق بشر پاسخگو می کند.
لاریجانی افزود: ما ساده نگر نیستیم و چالش های پیش رو را در نظر داریم و با قدرت کار را پیش می بریم.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


شنبه 19 اسفند 1396 - 8:59:27