ترامپ و رهبر کره شمالی دیدار می کنند

جمعه 18 اسفند 1396 - 11:58:33
 ترامپ  و رهبر کره شمالی دیدار می کنند

تهران- الکوثر: یک مقام کره جنوبی روز پنجشنبه اعلام کرد­ رئیس جمهور آمریکا قرار است تا ماه مه با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی دیدار کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، چونگ ایوی یونگ مدیر امنیت ملی کره جنوبی در گفتگو با خبرنگاران در ­مقابل کاخ سفید در پی برگزاری نشست با ترامپ و دیگر مقامات بلندپایه آمریکایی درباره نشست نادر ­این هیئت کره ای­با کیم جونگ اون در ­پیونگ یانگ در روز دوشنبه،­از برگزاری نشست برنامه ریزی شده بین روسای جمهوری آمریکا و کره شمالی خبر داد.­
چونگ خاطرنشان کرد: من امروز در ارتباط با سفر اخیرم به پیونگ یانگ در کره شمالی با رئیس جمهور ترامپ دیدار کردم و او را در جریان موضوع قرار دادم.

وی دراین حال گفت: می خواهم از رئیس جمهور ترامپ، معاون رئیس جمهور و تیم امنیت ملی خارق العاده او از جمله دوست نزدیکم ژنرال مک مستر­تشکر کنم. من به رئیس جمهور ترامپ توضیح دادم که رهبری او و سیاست اعمال فشار حداکثری او به همراه یکپارچگی بین المللی سبب شد ما به این مرحله برسیم.

مدیر امنیت ملی کره جنوبی تصریح کرد: من به رئیس جمهور ترامپ گفتم که در دیدار ما،­کیم جونگ اون رهبر کره شمالی گفت به روند خلع سلاح هسته ای متعهد است. کیم وعده داد کره شمالی از انجام آزمایشات هسته ای یا موشکی بیشتر خودداری خواهد کرد. او این موضوع را درک می کند که رزمایش های منظم مشترک نظامی بین کره جنوبی و آمریکا بایدادامه پیدا کند.
چونگ گفت: او (رئیس جمهور کره شمالی) برای برگزاری دیدار با رئیس جمهور ترامپ در سریع ترین زمان ممکن از خود اشتیاق نشان داد.

­

درهمین حال، منابع رسانه ای کره شمالی باتایید این دیدار اعلام کردند ترامپ در توییتی از علاقه خود به ملاقات با رهبر این کشور سخن گفته است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


جمعه 18 اسفند 1396 - 11:58:11

دسته بندی :