ابراز نگرانی سازمان های حقوقی درباره اوضاع حقوق بشر در بحرین

چهار شنبه 16 اسفند 1396 - 15:14:38
ابراز نگرانی سازمان های حقوقی درباره اوضاع حقوق بشر در بحرین

منامه- الکوثر: سازمان های حقوق بشری درباره اقدامات سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه در بحرین علیه مخالفان ابراز نگرانی کردند. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این سازمان ها نگرانی خود را در نشستی که در حاشیه سی و هفتمین دور نشست های شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو، برای بررسی اوضاع حقوق بشر در بحرین برگزار شد، اعلام کردند. 
 قتل، اعدام، تعقیب و سلب تابعیت از افراد به سبب مسائل سیاسی و طایفه ای از جمله مسائلی است که در خصوص حقوق بشر در بحرین مطرح شد. 
حنان صلاح کارشناس و پژوهشگر بخش خاورمیانه در سازمان دیده بان حقوق بشر به خبرنگاران گفت: زندگی در بحرین به گونه ای شده است که اگر مخالف حکومت باشید یا دیدگاه هایی متفاوت با حکومت داشته باشید، نمی توانید این دیدگاه ها را مطرح کنید. 
در ادامه گزارش آمده است: بی توجهی طرف های ذیربط و شورای حقوق بشر به نقض حقوق بشر در بحرین، یکی از عوامل افزایش نقض حقوق بشر در این کشور به شمار می رود. 
مایک باین مدیر سازمان آمریکایی های حامی دموکراسی و حقوق بشر در بحرین نیز گفت: شورای حقوق بشر و کشورهای عضو به موضوع حقوق بشر در بحرین توجهی نمی کنند و همین امر باعث وخامت اوضاع انسانی در این کشور شده است. باید برای به جریان انداختن موضوع بحرین و طرح آن تلاش کنیم. 
آمارهای سازمان های حقوق بشری نشان می دهد چهار هزار بازداشت شده در زندان های بحرین وجود دارد که به سبب مخالفت با رژیم بحرین به زندان افتاده اند. علاوه بر این از چهارصد و پنجاه نفر نیز سلب تابعیت شده است. سازمان های حقوق بشری درباره این که ابتدایی ترین اصول حقوق بشر در بحرین رعایت نمی شود اتفاق نظر دارند و درباره ادامه سیاست پاکسازی نژادی و انتقام جویی که مقامات بحرین اعمال می کنند هشدار می دهند.


اخبار بحرین را اینجا پیگیری کنید


چهار شنبه 16 اسفند 1396 - 14:51:40